Analysis of the marketing mix of the company Českavárna Portheimka

Thesis title: Analýza marketingového mixu podniku Českavárna Portheimka
Author: Lörincová, Ema
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovým mixem 7P podniku Českavárna Portheimka. V práci jsou shrnuty poznatky z oblasti marketingu služeb aplikované na obor gastronomie a z části konkrétně na kavárenský trh. V praktické části práce je vytvořena situační analýza kavárny a následně je zkoumán její marketingový mix. Data pro praktickou část byla získána zejména skrze primární výzkum, který proběhl v kombinaci hloubkových rozhovorů a dotazníkového šetření. Cílem bylo analyzovat jednotlivé prvky marketingového mixu 7P zkoumaného podniku a výsledky vyhodnotit prostřednictvím SWOT analýzy, která byla doplněna o konkrétní doporučení pro kavárnu v kontextu jejích marketingových strategií.
Keywords: Marketing; Kavárna; Situační analýza; Marketingový mix 7P; SWOT analýza
Thesis title: Analysis of the marketing mix of the company Českavárna Portheimka
Author: Lörincová, Ema
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the marketing mix of the 7P enterprise Českavárna Portheimka. The thesis summarizes findings from the field of service marketing applied to the field of gastronomy and partly specifically to the café market. In the practical part of the thesis a situation analysis of the company is created and then the marketing mix of the café is examined. The data for the practical part was obtained mainly through qualitative research, which was conducted through a combination of in-depth interviews and a questionnaire survey. The aim is to analyse the different elements of the 7P marketing mix of the enterprise under study and to evaluate the results through a SWOT analysis, which is complemented by specific recommendations for the café in the context of its marketing strategies.
Keywords: Marketing; Marketing mix 7P; Café; Situation analysis; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 1. 2025
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: