Strategies of Czech Orchestras to Attract the Young Generation

Thesis title: Strategie českých orchestrů pro oslovení mladé generace
Author: Velek, Vojtěch
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zelený, Martin
Opponents: Šmíd, Ilja
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá postavením mladé generace na trhu české artificiální hudby. Pomocí kvalitativního výzkumu ve formě polostrukturovaných rozhovorů zkoumá aktuální způsoby vybraných českých orchestrů, kterými se snaží oslovit cílovou skupinu mladých lidí a přivést ji k poslechu klasické hudby.
Keywords: Mladá generace; symfonické orchestry; marketing v kultuře; kulturní publikum; klasická hudba; filharmonie
Thesis title: Strategies of Czech Orchestras to Attract the Young Generation
Author: Velek, Vojtěch
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zelený, Martin
Opponents: Šmíd, Ilja
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor’s thesis examines the position of the young generation in the Czech art music market. Through qualitative research in the form of semi-structured interviews, it explores the current approaches used by selected Czech orchestras to engage young target audiences and attract them to classical music.
Keywords: Young generation; symphonic orchestras; cultural marketing; cultural audience; classical music; Philharmonic

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 1. 2025
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 17. 6. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/91021/podrobnosti

Files for download

    Last update: