Marketing Strategy for Entering the B2C Market – of a Selected Company

Thesis title: Marketingová strategie vstupu na trh B2C - vybrané společnosti
Author: Kacovský, Dominik
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Limpouch, Daniel
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá návrhem marketingové strategie pro společnost S.V.G., s. r. o., která plánuje vstoupit na maloobchodní trh otevřením vlastní kamenné prodejny. Cílem bylo vytvořit efektivní strategii pro segment B2C zákazníků, která by posílila povědomí o značce v lokálním prostředí, zvýšila návštěvnost prodejny a podpořila loajalitu spotřebitelů. Teoreticko-metodologická část vymezuje klíčové pojmy z oblasti marketingu a popisuje metodologii založenou na kombinaci kvantitativního dotazníkového šetření a kvalitativních rozhovorů se zákazníky. V praktické části je představena analyzovaná společnost a na základě zjištěných dat je navržena marketingová komunikace a návrh designu prodejny, která bude propojena s celkovou značkovou identitou firmy. Výsledkem je ucelený návrh marketingové strategie, který reflektuje konkrétní potřeby zákazníků a možnosti firmy v rámci regionálního trhu.
Keywords: Povědomí o značce; Design prodejny; B2C segment; Marketingová strategie
Thesis title: Marketing Strategy for Entering the B2C Market – of a Selected Company
Author: Kacovský, Dominik
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Limpouch, Daniel
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis focuses on designing a marketing strategy for the company S.V.G., s.r.o., which plans to enter the retail market by opening its own brick-and-mortar store. The primary objective was to develop an effective strategy targeting the B2C segment that would enhance brand awareness in the local environment, increase store footfall, and foster consumer loyalty. The theoretical and methodological part defines key marketing concepts and outlines a methodology based on a combination of quantitative surveys and qualitative interviews with customers. The practical part introduces the analyzed company and, based on the data collected, proposes a marketing communication strategy and store design concept aligned with the company’s overall brand identity. The result is a comprehensive marketing strategy tailored to the specific needs of the customers and the company's capabilities within the regional market.
Keywords: Brand awareness; Store design; Marketing strategy; B2C segment

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 1. 2025
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: