Packaging Design of Beviro and Its Communication Effects: Evaluation and Practical Recommendations

Thesis title: Obalový design značky Beviro a jeho komunikační účinky: Zhodnocení a praktická doporučení
Author: Bouška, Ludvík
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novinský, Marek
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zhodnotit obalový design značky Beviro a jeho komunikační účinky. Teoretická část nabízí přehled klíčových poznatků z oblasti marketingu malých a středních podniků, značek a významu obalů. Dále se věnuje marketingovému výzkumu s důrazem na výzkum obalů a image značky. Praktická část začíná vlastním kritickým zhodnocením obalů značky Beviro z pohledu teoretických východisek a jejich srovnáním s konkurenčními a aspirativními značkami. Ve druhé části je analyzován soulad mezi vnímáním obalů značky Beviro spotřebiteli pánské kosmetiky a komunikačními záměry značky. Na základě výsledků obou částí jsou v závěru práce navržena doporučení pro možná zlepšení obalového designu značky Beviro a pro navazující výzkum.
Keywords: obal; značka; prvky značky; pánská kosmetika
Thesis title: Packaging Design of Beviro and Its Communication Effects: Evaluation and Practical Recommendations
Author: Bouška, Ludvík
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novinský, Marek
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to evaluate the packaging design of the Beviro brand and its communication effects. The theoretical part provides an overview of key insights in the field of SME marketing, brands, and the role of packaging. It also addresses marketing research, with an emphasis on the study of packaging and brand image. The practical part begins with a critical evaluation of Beviro’s packaging based on theoretical concepts and a comparison with competing and aspirational brands. In the second part, the alignment between men’s cosmetics consumers’ perception of Beviro’s packaging and the brand’s communication intentions is analyzed. Based on the findings of both parts, the thesis concludes with recommendations for potential improvements to Beviro’s packaging design and suggestions for further research.
Keywords: packaging; brand; brand elements; men’s cosmetics

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 1. 2025
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: