EXE SPORT customer satisfaction research

Thesis title: Výzkum spokojenosti zákazníků podniku EXE SPORT
Author: Mečíř, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání úrovně spokojenosti zákazníků firmy EXE SPORT. V úvodní, teoretické části jsou shrnuty poznatky z odborné literatury týkající se tématu zákaznické spokojenosti. Tato část se věnuje mimo jiné také hodnotám pro zákazníky, jejich loajalitě, faktorům ovlivňujícím jejich chování a metodám měření spokojenosti. Praktická část obsahuje vlastní kvantitativní výzkum, který byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledky výzkumu jsou následně analyzovány pomocí korelační analýzy s cílem identifikovat klíčové oblasti, které mají největší vliv na celkovou spokojenost zákazníků. Výstupy výzkumu ukazují převážně mírně pozitivní hodnocení, přičemž jsou rovněž identifikovány hlavní slabiny, které mohou mít negativní dopad na vnímání kvality podniku.
Keywords: zákazník; spokojenost zákazníka; loajalita zákazníka; dotazníkové šetření
Thesis title: EXE SPORT customer satisfaction research
Author: Mečíř, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on investigating the level of customer satisfaction of EXE SPORT. In the introductory, theoretical part, the findings from the literature on the topic of customer satisfaction are summarized. This part deals with, among other things, customer values, customer loyalty, factors influencing customer behaviour and methods of satisfaction measurement. The practical part contains the actual quantitative research, which was carried out through a questionnaire survey. The research results are then analysed using correlation analysis to identify the key areas that have the greatest impact on overall customer satisfaction. The research findings show predominantly moderately positive ratings, while also identifying key weaknesses that may have a negative impact on the perception of the quality of the business.
Keywords: customer satisfaction; customer; customer loyalty; survey

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 12. 2024
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: