The role of influencers in promoting the Prime drink among a child audience

Thesis title: Role influencerů v propagaci nápoje Prime mezi dětským publikem
Author: Longauerová, Tatiana Alexandra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Kovářová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je porozumět roli influencerů při propagaci nápoje Prime mezi nezletilými spotřebiteli v České republice. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu realizovaném pomocí focus groups s respondenty ve věku 13–17 let. Data byla analyzována metodou tematické analýzy. Z výsledků vyplývá, že influenceři hrají významnou roli v propagaci a zejména v šíření povědomí o produktu. Ačkoliv si nezletilí často neuvědomují přímý vliv influencerů, sociální sítě a masivní sdílení obsahu výrazně ovlivnily jejich zájem o produkt. Práce poukazuje na potřebu zlepšení mediální gramotnosti dětí a dospívajících na sociálních sítích. Zároveň zdůrazňuje význam etiky a transparentnosti v influencer marketingu. Tato práce tak může posloužit jako přínosný zdroj pro marketéry nebo rodiče, kteří usilují o lepší porozumění vlivu influencerů a sociálních sítí na mladé publikum.
Keywords: Influencer marketing; Prime Hydration; děti; focus group
Thesis title: The role of influencers in promoting the Prime drink among a child audience
Author: Longauerová, Tatiana Alexandra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Kovářová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis aims to understand the role of influencers in promoting Prime drink among underage consumers in the Czech Republic. The practical part is based on qualitative research conducted through focus groups with respondents aged 13-17. The data was analysed using the thematic analysis method. The results show that influencers play an essential role in promoting and especially in spreading product awareness. Although minors are often unaware of the direct influence of influencers, social networks, and massive content sharing have significantly affected their interest in the product. This paper highlights the need to improve the media literacy of children and adolescents on social media. It also highlights the importance of ethics and transparency in influencer marketing. Thus, this work can be helpful for marketers or parents seeking to better understand the impact of influencers and social media on young audiences.
Keywords: Prime Hydration; children; focus group; Influencer marketing

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 11. 2024
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 18. 6. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/90581/podrobnosti

Files for download

    Last update: