Online marketing communication design for Eternal Clinic

Thesis title: Návrh online marketingové komunikace pro Eternal Clinic
Author: Le, Linh
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Bočková, Nina
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá návrhem online marketingové strategie pro estetickou kliniku Eternal Clinic. Cílem je navrhnout efektivnější online komunikaci kliniky a posílit její pozici na trhu. Práce kombinuje teoretická východiska holistického a digitálního marketingu s praktickou analýzou současného stavu marketingových aktivit kliniky. Kromě benchmark a SWOT analýzy byla provedena také analýza konkurence a primární dotazníkové šetření mezi pacienty a veřejností, jehož cílem bylo ověřit hypotézy ohledně vnímání estetických procedur a preferencí cílové skupiny. Na základě zjištěných dat byl navržen strategický plán zahrnující obsahovou a mediální strategii s využitím modelů STDC a CLV. Návrh pokrývá oblasti SEO, PPC, sociálních sítí a e-mail marketingu včetně doporučení k měření výkonnosti. Výstupem je prakticky využitelný plán, který má klinice pomoci zvýšit viditelnost, konverzní poměr i loajalitu zákazníků.
Keywords: SWOT analýza; analýza konkurence; Marketingová komunikace; online marketing; strategie
Thesis title: Online marketing communication design for Eternal Clinic
Author: Le, Linh
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Bočková, Nina
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the design of an online marketing strategy for the Eternal Clinic aesthetic clinic. The aim is to make the clinic's online communication more effective and strengthen its position on the market. The work combines theoretical foundations of holistic and digital marketing with a practical analysis of the current state of the clinic's marketing activities. In addition to benchmark and SWOT analysis, a competition analysis and a primary questionnaire survey among clients and the public were also conducted, the aim of which was to verify hypotheses regarding the perception of aesthetic procedures and the preferences of the target group. Based on the data obtained, a strategic plan was designed, including a content and media strategy using the STDC and CLV models. The proposal covers the areas of SEO, PPC, social networks and email marketing, including recommendations for measuring performance. The output is a practically usable plan that is intended to help the clinic increase visibility, conversion rate and customer loyalty.
Keywords: Marketing Communication; Online Marketing; Strategy; SWOT Analysis; Competition Analysis

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 11. 2024
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: