Marketing communication of student tariffs by O2 Czech Republic

Thesis title: Marketingová komunikace studentských tarifů O2
Author: Tylich, Štěpán
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací studentských tarifů společnosti O2 v České republice. Cílem práce je analyzovat současný stav marketingové komunikace v této oblasti a navrhnout konkrétní doporučení, která by mohla přispět ke zvýšení její efektivity. Teoretická část se zaměřuje na obecné principy marketingové komunikace se zúžením na specifika v telekomunikačním sektoru. Praktická část kombinuje kvalitativní a kvantitativní přístup, konkrétně formou hloubkového rozhovoru s pracovníkem marketingového týmu O2 a dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 204 respondentů. Na základě těchto metod byla vytvořena SWOT analýza, která identifikuje klíčové silné a slabé stránky, příležitosti i hrozby. Výsledky ukazují, že současná komunikace studentům postrádá kontinuitu, dostatečný zásah i jasné sdělení. Přesto však společnost disponuje značným potenciálem, na kterém lze v budoucnu stavět.
Keywords: Studentské tarify; Marketingová komunikace; Telekomunikace
Thesis title: Marketing communication of student tariffs by O2 Czech Republic
Author: Tylich, Štěpán
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the issue of marketing communication of O2 student tariffs in the Czech Republic. The main objective of the thesis is to analyse the current state of this communication and subsequently propose recommendations for its improvement. The theoretical part addresses marketing communication in general, with a narrower focus on the telecommunications sector. The practical part consists of two research methods: a qualitative interview with a representative of the O2 marketing team, and a quantitative survey, which gathered 204 responses from students and parents. Based on these findings, a SWOT analysis was created and complemented by a set of recommendations aimed at helping O2 communicate its student tariffs more effectively. The results indicate that the current communication is passive and lacks consistency, but the company has strong foundations and potential for improvement through clearer messaging, stronger digital presence, and long-term relationship building with the student audience.
Keywords: Student tariffs; Telecommunication; Marketing communication

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 10. 2024
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: