Thesis title: |
Marketingová strategie neziskové organizace Pohoda |
Author: |
Nasr, Jakub |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Vávra, Oldřich |
Opponents: |
Mervardová, Lucie |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Tato bakalářská práce se zabývá užitím marketingu v neziskových organizacích, a to konkrétně v organizaci POHODA. Cílem práce je zhodnotit současnou marketingovou strategii v neziskové organizaci POHODA a následně na základě zjištěných dat z praktické části navrhnout doporučení pro zlepšení marketingu, aby se organizace dostala do širšího povědomí veřejnosti. V teoretické části jsou definovány pojmy z oblasti marketingu v neziskových organizacích, marketingového mixu a financování v neziskovém sektoru. V praktické části bude charakterizována organizace POHODA, zhodnocena současná situace organizace včetně hloubkového rozhovoru s marketingovou specialistkou organizace a marketingového mixu. Dále bude provedena analýza vnitřního a vnějšího prostředí, na kterou bude navazovat SWOT analýza. Na základě těchto analýz budou v poslední části navržena doporučení pro zlepšení marketingu v dané organizaci. |
Keywords: |
Marketingový mix; Sociální služby; Nezisková organizace ; Marketingová strategie; Mentální postižení |
Thesis title: |
Marketing Strategy of Non-Profit Organization Pohoda |
Author: |
Nasr, Jakub |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Vávra, Oldřich |
Opponents: |
Mervardová, Lucie |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
This bachelor thesis focuses on the use of marketing in non-profit organizations, specifically in the organization POHODA. The aim of the thesis is to evaluate the current marketing strategy of the non-profit organization POHODA and, based on the information obtained in the practical part, propose recommendations for improving its marketing to increase public awareness of the organization. The theoretical part defines terms related to marketing in non-profit organizations, the marketing mix, and funding in the non-profit sector. The practical part introduces the organization POHODA, evaluates its current situation including an in-depth interview with the organization’s marketing specialist and marketing mix. In addition, the study will analyze both the internal and external environments, which will be followed by a SWOT analysis. Based on these analyses, the final part of the thesis proposes specific recommendations for improving the organization’s marketing. |
Keywords: |
Non-profit organization; Social services; intellectual disability; Marketing strategy; Marketing mix |
Information about study
Study programme: |
Podniková ekonomika a management |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Business Administration |
Department: |
Department of Marketing |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
14. 10. 2024 |
Date of submission: |
14. 5. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.