Proposal to improve employer branding as an HR marketing tool

Thesis title: Návrh na zlepšení employer brandingu jako nástroje HR marketingu
Author: Syrová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Legnerová, Kateřina
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Employer branding je klíčovým nástrojem pro přilákání kvalitních uchazečů a udržení spokojenosti stávajících zaměstnanců. Cílem diplomové práce bylo navrhnout konkrétní doporučení na zlepšení employer brandingu jako nástroje HR marketingu na základě analýzy aktuální situace ve vybrané společnosti. Potřebná data vycházela z kombinovaného výzkumu zahrnujícího dotazníkové šetření a polostrukturované rozhovory. Zpracování získaných dat proběhlo prostřednictvím statistického zpracování dat, tematické a obsahové analýzy. Výsledky ukázaly, že vybraná společnost aktivně rozvíjí svůj externí a interní employer branding, ale byla identifikována určitá slabá místa. Návrh doporučení se zaměřuje na zajištění potřebných zdrojů pro employer branding, hlubší analýzu, definování strategie, stanovení employee value proposition, vymezení cílových skupin, komunikaci a rozsáhlejší kampaň.
Keywords: emloyer branding; emloyer brand; HR marketing; lidské zdroje; kombinovaný výzkum
Thesis title: Proposal to improve employer branding as an HR marketing tool
Author: Syrová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Legnerová, Kateřina
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Employer branding is a key tool for attracting high-quality candidates and maintaining the satisfaction of current employees. The aim of this thesis was to propose specific recommendations for improving employer branding as a tool of HR marketing, based on an analysis of the current situation in a selected company. The necessary data was obtained through mixed research, combining a questionnaire survey and semi-structured interviews. The collected data was analyzed using statistical methods, thematic, and content analysis. The results showed that the selected company actively develops both its external and internal employer branding. However, certain weaknesses were identified. The proposed recommendations focus on securing the necessary resources for employer branding, conducting deeper analysis, defining a strategy, establishing the employee value proposition, identifying target groups, communication, and implementing a broader campaign.
Keywords: HR marketing; mixed research; employer brand; employer branding; human resources

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 10. 2024
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: