Marketing strategy for company growth in the B2B market

Thesis title: Marketingová strategie pro růst společnosti na trhu B2B
Author: Vorlíček, Dominik
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Kempný, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
V práci je navržena marketingová strategie pro růst společnosti XYZ a.s. na B2B trhu. Společnost podniká jako distributor na trhu HVAC. Cílem práce je analyzovat situaci společnosti a na základě získaných poznatků navrhnout konkrétní, kroky, které společnosti napomohou k růstu. V teoretické části jsou popsány základní pojmy, principy B2B marketingu a analýzy, které budou zpracovány v praktické části. Metodologická část práce vysvětluje původ dat, se kterými se operuje v praktické části, a představuje použité metody. V praktické části budou analyzovány předchozí marketingové aktivity, dotazník spokojenosti mezi zákazníky, vlivy mikrookolí i makrookolí pomocí Porterova modelu 5 sil, PESTLE analýzy a SWOT analýzy. Na základě poznatků z těchto analýz jsou stanoveny marketingové cíle, aktivity a jejich časový plán. Praktickou část uzavírá návrh kontrolního mechanismu plnění plánu. V závěru plánu jsou shrnuta doporučení a podmínky úspěšné implementace navržené strategie.
Keywords: marketing; stategie; b2b; hvac
Thesis title: Marketing strategy for company growth in the B2B market
Author: Vorlíček, Dominik
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Kempný, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis proposes a marketing strategy for the growth of company XYZ Inc. on the B2B market. The company operates as a distributor of HVAC systems. The aim of the thesis is to analyze the situation of the company and on the basis of the obtained knowledge to propose specific steps that will help the company to grow. The theoretical part describes the basic concepts, principles of B2B marketing and analysis, which will be elaborated in the practical part. The methodological part of the thesis explains the origin of the data used in the practical part and presents the methods used. The practical part will analyse previous marketing activities, customer satisfaction questionnaire, micro and macro environment influences using Porter's 5 forces model, PESTLE analysis and SWOT analysis. Based on the findings of these analyses, marketing objectives, activities and their timing are determined. The practical part concludes with the design of a control mechanism for the implementation of the plan. The plan concludes with a summary of recommendations and conditions for successful implementation of the proposed strategy.
Keywords: marketing; strategy; b2b; hvac

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 10. 2024
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: