The impact of digital marketing on consumer behaviour through the example of Nike

Thesis title: Vliv digitálního marketingu na chování spotřebitelů na příkladě společnosti Nike
Author: Kharlamova, Elizaveta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bartoš, Petr
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje studiu vlivu digitálního marketingu na chování spotřebitelů na příkladu společnosti Nike. Hlavním cílem této práce je najít nejúčinnější strategie digitálního marketingu, které mají největší vliv na spotřebitele, zejména jejich loajalitu ke značce, rozhodování o nákupech. Teoretická část práce se zabývá teoretickými aspekty digitálního marketingu a psychologie spotřebitele. Praktická část se zaměřuje na zjištění preferencí spotřebitelů, jejich vnímání marketingové komunikace společnosti Nike a faktorů ovlivňujících jejich nákupní rozhodnutí s využitím spotřebitelského průzkumu, analýzy marketingových kampaní Nike, analýzy spotřebitelských průzkumů a interpretaci získaných údajů na základě teoretických modelů. Jsou identifikovány klíčové faktory ovlivňující účinnost digitálních marketingových strategií a preference spotřebitelů ovlivňující jejich nákupní rozhodování. Tato práce je přínosem pro marketéry, protože poskytne doporučení pro vytvoření efektivních strategií digitálního zapojení a budování loajality zákazníků.
Keywords: Digitální marketing; Chování spotřebitelů; Nike
Thesis title: The impact of digital marketing on consumer behaviour through the example of Nike
Author: Kharlamova, Elizaveta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bartoš, Petr
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis studies the impact of digital marketing on consumer behaviour using Nike as an example. The main objective of this thesis is to find the most effective digital marketing strategies that have the greatest impact on consumers, especially their brand loyalty and purchase decisions. The theoretical part of the thesis deals with the theoretical aspects of digital marketing and consumer psychology. The practical part focuses on identifying consumer preferences, their perceptions of Nike's marketing communication and factors influencing their purchase decisions using consumer research, analysis of Nike marketing campaigns, analysis of consumer surveys and interpretation of the data obtained based on theoretical models. Key factors influencing the effectiveness of digital marketing strategies and consumer preferences affecting their purchasing decisions are identified. This work benefits marketers by providing recommendations for developing effective digital engagement strategies and building customer loyalty.
Keywords: Digital marketing; Consumer behaviour; Nike

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2024
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 19. 6. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/90010/podrobnosti

Files for download

    Last update: