Thesis title: |
Návrh marketingové strategie pro ubytovací zařízení Lesácká chalupa |
Author: |
Štreglová, Zuzana |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Mareš, Jan |
Opponents: |
Müllerová, Jana |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem marketingové strategie pro ubytovací zařízení Lesácká Chalupa, které se nachází v krkonošské obci Strážné, nabízející krátkodobé ubytování pro větší skupiny. Cílem práce je navrhnout takovou strategii, jejíž implementace povede ke zvýšení povědomí o ubytování pro potenciální zákazníky a zároveň tak bude řešit problém nízké návštěvnosti mimo zimní sezónu. Práce také přispívá k lepšímu pochopení svých bývalých a současných klientů pro upevnění vztahů a zvýšení spokojenosti. V teoretické části jsou popsány důležité poznatky a pojmy vztahující se k marketingu a cestovnímu ruchu, respektive ubytovacím službám. Praktická část se věnuje představení ubytování, PEST analýze a Porterově analýze pěti sil a dotazníkovému šetření. Na základě získaných informací je vypracována analýza SWOT, strategie modelem STP, a nakonec jsou navržena konkrétní opatření v rámci marketingového mixu a plánu z hlediska finančního i časového. V celé práci je využito jak primárních, tak sekundárních zdrojů v závislosti na daném tématu. |
Keywords: |
Marketing; marketingová strategie; marketingový mix; ubytovací služby; cestovní ruch |
Thesis title: |
Marketing Strategy Proposal for accommodation facility Lesácká Chalupa |
Author: |
Štreglová, Zuzana |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Mareš, Jan |
Opponents: |
Müllerová, Jana |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
This bachelor‘s thesis deals with the proposal of a marketing strategy for the accommodation facility Lesácká Chalupa, located in the village of Strážné in the Giant Mountains. The facility offers short-term accommodation for larger groups. The aim of the thesis is to develop a strategy whose implementation will lead to an increase in awareness of the accommodation for potential customers and, at the same time, address the issue of low occupancy outside the winter season. The thesis also contributes to a better understanding of its former and current clients to strengthen relationships and increase satisfaction. The theoretical part describes important knowledge and concepts related to marketing and tourism or accommodation services. The practical part is devoted to the introduction of accommodation, PEST analysis, Porter’s five forces analysis and questionnaire survey. Based on the information obtained, a SWOT analysis, STP, and finally specific recommendations are proposed within the marketing mix and plan, both from financial and time perspective. Both primary and secondary sources are used throughout the thesis depending on the topic. |
Keywords: |
Marketing; marketing strategy; marketing mix; accommodation services; tourism |
Information about study
Study programme: |
Podniková ekonomika a management |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Business Administration |
Department: |
Department of Entrepreneurship |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
15. 10. 2024 |
Date of submission: |
14. 5. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.