Analysis of online marketing communication of Jachtařka.cz

Thesis title: Analýza marketingové komunikace společnosti Jachtařka.cz, s.r.o
Author: Bebarová, Nela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bartoš, Petr
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje analýze online marketingové komunikace společnosti Jachtařka.cz, s.r.o. v kontextu její konkurence a vnějšího prostředí. Cílem této práce je navrhnout doporučení na optimalizaci a další rozvoj online marketingové komunikace společnosti na základě identifikovaných silných, slabých stránek a příležitostí s hrozbami. Pro analýzy byly využity PEST analýza a dílčí analýzy konkurence, webových stránek, SEO, e-mailingových kampaní a sociálních sítí. Výsledky byly následně shrnuty pomocí SWOT analýzy na jejíchž základě byly formulovány finální doporučení. Ty se skládají z optimalizace webových stránek pro použitelnost a přístupnost, doporučení na typ obsahu pro sociální sítě, personalizaci newsletteru, budování obsahu s klíčovými slovy relevantními pro hlavní produkt a rychlosti načítání webových stránek.
Keywords: PEST analýza; UX; sociální sítě; SWOT analýza; online marketingová komunikace
Thesis title: Analysis of online marketing communication of Jachtařka.cz
Author: Bebarová, Nela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bartoš, Petr
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is devoted to the analysis of the online marketing communication of the company Jachtařka.cz in the context of its competitors and the external environment. The aim of this thesis is to propose recommendations for the optimization and further development of the online marketing communication of Jachtařka.cz based on the identified strengths, weaknesses and opportunities with threats. PEST analysis and sub-analyses of competitors, websites, SEO, emailing campaigns and social networks were used for the analysis. The results were then summarized using SWOT analysis on the basis of which final recommendations were formulated. These consisted of optimising the website for usability and accessibility, recommendations on the type of content for social media, newsletter personalisation, building content with keywords targeted at the core product and website loading speed.
Keywords: SWOT analysis; PEST analysis; social media; UX; online marketing communication

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2024
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: