Thesis title: |
Komunikačné a sociálne siete vo vedení firmy XY a ich vplyv na zamestnancov |
Author: |
Mrázová, Greta |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Hubinková, Zuzana |
Opponents: |
Krupa, Martin |
Thesis language: |
Slovensky |
Abstract: |
Táto bakalárska práca sa zaoberá vplyvom komunikačných a sociálnych sietí na zamestnancov firmy XY, konkrétne vzťahom medzi internou komunikáciou a angažovanosťou zamestnancov. Vzhľadom na narastajúci význam digitálnych platforiem ako nástrojov internej komunikácie, skúma, ako ich využívanie ovplyvňuje tímovú spoluprácu, firemnú kultúru a celkovú spokojnosť zamestnancov. Teoretická časť opisuje koncept internej komunikácie, jej nástroje a formy, a zároveň bližšie predstavuje poznatky o angažovanosti zamestnancov. Výskum práce je založený na kvantitatívnej metóde zberu dát od zamestnancov firmy XY, ktorá bola predmetom skúmania. Výsledky boli analyzované pomocou Spearmanovho korelačného koeficientu a Kruskal-Wallisovho testu. Výsledky analýzy potvrdili súvislosti medzi kvalitou internej komunikácie a rôznymi aspektami angažovanosti zamestnancov ako sú pocit spolupatričnosti a schopnosť zamestnanca identifikovať sa s firemnými cieľmi. Získané poznatky môžu slúžiť pre firmu XY ako základy k strategickému nastaveniu komunikačných procesov s cieľom posilniť angažovanosti zamestnancov. |
Keywords: |
angažovanosť zamestnancov; interná komunikácia; komunikačné a sociálne siete |
Thesis title: |
Komunikační a sociální sítě v řízení firmy XY a jejich vliv na zaměstnance |
Author: |
Mrázová, Greta |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Hubinková, Zuzana |
Opponents: |
Krupa, Martin |
Thesis language: |
Slovensky |
Abstract: |
Tato bakalářská práce zkoumá vliv komunikace a sociálních sítí na zaměstnance ve firmě XY, konkrétně vztah mezi interní komunikací a angažovaností zaměstnanců. Vzhledem k rostoucímu významu digitálních platforem jako nástrojů interní komunikace zkoumá, jak jejich využívání ovlivňuje týmovou spolupráci, firemní kulturu a celkovou spokojenost zaměstnanců. Teoretická část popisuje pojem interní komunikace, její nástroje a formy a také podrobněji představuje zjištění týkající se angažovanosti zaměstnanců. Výzkum práce je založen na kvantitativní metodě sběru dat od zaměstnanců společnosti XY, která byla předmětem výzkumu. Výsledky byly analyzovány pomocí Spearmanova korelačního koeficientu a Kruskal-Wallisova testu. Výsledky analýzy potvrdily vztahy mezi kvalitou interní komunikace a různými aspekty angažovanosti zaměstnanců, jako je pocit sounáležitosti a schopnost zaměstnanců ztotožnit se s podnikovými cíli. Zjištění mohou sloužit jako podklad pro společnost XY ke strategické úpravě komunikačních procesů s cílem zvýšit angažovanost zaměstnanců. |
Keywords: |
angažovanost zaměstnanců; interní komunikace; komunikační a sociální sítě |
Thesis title: |
Communication and social networks in XY company management and their impact on employees |
Author: |
Mrázová, Greta |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Hubinková, Zuzana |
Opponents: |
Krupa, Martin |
Thesis language: |
Slovensky |
Abstract: |
This bachelor thesis examines the impact of communication and social networks on employees of a XY company, specifically the relationship between internal communication and employee engagement. Given the growing importance of digital platforms as internal communication tools, it explores how their use affects team collaboration, company culture, and overall employee satisfaction. The theoretical part describes the concept of internal communication, its tools, and forms, and also introduces the knowledge on employee engagement. The research of the thesis is based on a quantitative method of data collection from employees of the company XY, which was the subject of the research. The results were analyzed using Spearman’s correlation coefficient and Kruskal-Wallis test. The results of the analysis confirmed a correlation between the quality of internal communication and various aspects of employee engagement such as a sense of belonging and employee’s ability to identify with company goals. The findings can serve as a basis for company XY to strategically adjust communication processes to strengthen employee engagement. |
Keywords: |
communication and social networks; internal communication ; employee engagement |
Information about study
Study programme: |
Podniková ekonomika a management |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Business Administration |
Department: |
Department of Managerial Psychology and Sociology |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
1. 10. 2024 |
Date of submission: |
14. 5. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.