Employer branding and HR marketing in a selected company

Thesis title: Employer branding a HR marketing ve vybrané společnosti
Author: Šmejkalová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Legnerová, Kateřina
Opponents: Blechová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Značka zaměstnavatele představuje klíčovou disciplínu související se získáváním a udržením kvalitních pracovníků. Předmětem práce byla Společnost XYZ, která do této doby nevyužívala plného potenciálu employer brandingu. Cílem práce bylo zanalyzovat a zhodnotit současný employer branding a HR marketing společnosti, následně jej porovnat spreferencemi aočekáváními nastupující mladé generace uchazečů a navrhnout vhodná doporučení kezlepšení značky. Pro výzkum byla využita kombinace kvalitativních hloubkových rozhovorů, kvantitativního dotazníkového šetření a analýzy veřejných i interních zdrojů. Výsledky ukázaly, že mezi současným stavem značky a očekáváními mladých existuje pouze částečný soulad. Závěrem práce bylo navržení konkrétních doporučení vedoucích k zvýšení souladu a zatraktivnění značky zaměstnavatele, zejména u mladé generace.
Keywords: HR marketing; employer brand; mladá generace; pracovní preference; atraktivita zaměstnavatele
Thesis title: Employer branding and HR marketing in a selected company
Author: Šmejkalová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Legnerová, Kateřina
Opponents: Blechová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Employer branding can be defined as a key discipline related to attracting and retaining quality employees. The subject of this paper was Company XYZ, which had not yet exploited the full potential of employer branding. The aim of the thesis was to analyse and evaluate the current employer branding and HR marketing of the company, then compare it with the preferences and expectations of the emerging young generation of candidates, and propose appropriate recommendations for brand improvement. The research methodology comprised a combination of qualitative in-depth interviews, a quantitative questionnaire survey and analysis of public and internal sources. The results showed that there is only partial alignment between the current state of the brand and the expectations of young people. The paper concluded by proposing specific recommendations to increase alignment and make the employer brand more attractive, especially to the younger generation.
Keywords: young generation; work preferences; Employer brand; HR marketing; employer attractiveness

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 6. 2024
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 3. 6. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/89375/podrobnosti

Files for download

    Last update: