Communication campaign of the non-profit organisation HESTIA

Thesis title: Komunikační kampaň NO HESTIA
Author: Smolíková, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Chmelová, Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou komunikační kampaně pro program Pět P organizace HESTIA. Cílem je navrhnout komunikační kampaň, která zvýší povědomí o programu a podpoří nábor nových dobrovolníků. Teoretická část se věnuje specifikům marketingové komunikace, charakterizuje možnosti nízkonákladové propagace, popisuje funkci marketingu v neziskovém sektoru a význam dobrovolnictví. Praktická část obsahuje analýzu výsledků kvalitativního výzkumu provedeného metodou focus group s dobrovolníky programu. Na základě zjištěných informací byla navržena komunikační kampaň odpovídající potřebám organizace.
Keywords: Neziskový sektor; marketingová komunikace; komunikační kampaň; guerilla marketing; dobrovolnictví
Thesis title: Communication campaign of the non-profit organisation HESTIA
Author: Smolíková, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Chmelová, Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the creation of a communication campaign for programme Pět P run by the organisation HESTIA. The aim is to design a communication campaign that will raise awareness of the programme and encourage the recruitment of new volunteers. The theoretical part deals with the specifics of marketing communication, characterizes the possibilities of low-cost promotion, describes the function of marketing in the non-profit sector and the importance of volunteering. The practical part includes an analysis of the results of qualitative research conducted using the focus group method with the volunteers of the programme. Based on the findings, a communication campaign was designed to meet the needs of the organization.
Keywords: Non-profit sector; marketing communication; communication campaing; guerilla marketing; volunteering

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 5. 2023
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 19. 6. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84665/podrobnosti

Files for download

    Last update: