Specifics of marketing activities in a pharmaceutical company during the launch of a new product

Thesis title: Specifika marketingových aktivit ve farmaceutické firmě při zavedení nového produktu
Author: Markowski, Alisa Elisabeth
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kuzin, Nikolay
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je identifikace klíčových faktorů pro úspěšné uvedení nového léčivého přípravku při boji proti meningokokovým onemocnění u dětí a přidat doporučení pro lepší praktiku při uvedení nových produktů v budoucnosti. Teoretická část je zaměřena na vymezení specifikace marketingu farmaceutického průmyslu a proces před vstupem nového produktu na český trh s léčivými přípravky. Praktická část obsahuje polostrukturované rozhovory s experty z oboru, které slouží k identifikaci hlavních bodů pro úspěšné uvedení produktu a následnou analýzu těchto poznatků. Zjištěné informace budou sloužit pro lepší pochopení fungování specifik ve farmaceutickém průmyslu a jak efektivně uvádět nové produkty na český trh s léčivými přípravky.
Keywords: marketingová komunikace; vakcíny; marketing; farmaceutický průmysl
Thesis title: Specifics of marketing activities in a pharmaceutical company during the launch of a new product
Author: Markowski, Alisa Elisabeth
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kuzin, Nikolay
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to identify the key factors for a successful launch of a new drug product in the fight against meningococcal disease in children as well as adolescents, and to add recommendations for better practices in the launch of new products in the future. The theoretical part focuses on the definition of the pharmaceutical industry marketing specification and the process prior to the entry of a new product into the Czech pharmaceutical market. The practical part includes semi-structured interviews with industry experts to identify key points for a successful product launch and subsequent analysis of these findings. The findings will be used to better understand the workings of the specifics in the pharmaceutical industry and how to effectively launch new products on the Czech pharmaceutical market.
Keywords: vaccines; marketing communication; pharmaceutical industry; marketing

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 10. 2022
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 10. 6. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82447/podrobnosti

Files for download

    Last update: