Thesis title: |
Počátky obchodu s produktem „E-cigarety“ a přístup firem k uživatelům |
Author: |
Tsikin, Vladislav |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Koľveková, Gabriela |
Opponents: |
Špeciánová, Jitka |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Odvětví elektronických cigaret představuje dynamicky se rozvíjející segment tabákového průmyslu, který kombinuje technologické inovace s řadou marketingových přístupů a strategií. Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací v daném odvětví. Cílem práce je analyzovat, jak firmy prezentují své produkty a jakými marketingovými přístupy se snaží oslovit různé skupiny spotřebitelů. Teoretická část práce představuje vybrané marketingové přístupy typické pro propagaci e-cigaret, stejně jako popis samotných elektronických cigaret a jejich typologii. Praktická část je založena na obsahové analýze marketingové komunikace a zaměřuje se na tři hlavní značky v segmentu HTP (Heated Tobacco Products) – IQOS, Glo a Ploom. |
Keywords: |
Elektronické cigarety; Glo; IQOS; marketingové přístupy; Ploom; sociální média; HTP; obsahová analýza |
Thesis title: |
E-cigarettes business on its dawn and companies’ approach to users |
Author: |
Tsikin, Vladislav |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Koľveková, Gabriela |
Opponents: |
Špeciánová, Jitka |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
The electronic cigarette sector represents a dynamically evolving segment of the tobacco market, combining technological innovation with a range of marketing approaches and strategies. This bachelor's thesis focuses on marketing communication within this sector. The aim of the thesis is to analyze how companies present their products and what marketing strategies they use to appeal to different consumer groups. The theoretical part of the thesis introduces selected marketing approaches typical for the promotion of e-cigarettes, as well as a description and typology of electronic cigarettes themselves. The practical part is based on content analysis of marketing communication and focuses on three major brands in the Heated Tobacco Products (HTP) segment – IQOS, Glo, and Ploom. |
Keywords: |
Electronic cigarettes; marketing approaches; content analysis; HTP; IQOS; Glo; Ploom; social media |
Information about study
Study programme: |
Podniková ekonomika a management |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Business Administration |
Department: |
Department of Managerial Economics |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
18. 9. 2024 |
Date of submission: |
15. 5. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.