Evaluation of the Use of Marketing in the Management of the Municipality of Modrava

Thesis title: Zhodnocení využití marketingu v řízení obce Modrava
Author: Hůlová, Alice
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Peková, Jitka
Opponents: Burianová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využitím marketingu v řízení obce Modrava jako příkladu malé horské obce s vysokým turistickým potenciálem. Tato práce zhodnocuje možnosti využití marketingu v řízení obce, specifika využití marketingu na úrovni územní samosprávy s důrazem na obce, a to se zvláštním zřetelem na efektivnost využití marketingu v řízení obce Modrava, ke zlepšení udržitelného sociálně ekonomického rozvoje obce. Výzkum potvrzuje, že marketing hraje klíčovou roli v budování image obce, posilování vztahů s obyvateli i návštěvníky, ale i podnikateli a potenciálními investory. Přidanou hodnotou práce je návrh komplexní marketingové strategie, která propojuje zájmy místních obyvatel, turistů, podnikatelů a investorů, respektuje specifika lokality, a současně využívá moderní marketingové nástroje.
Keywords: marketing; veřejná správa; územní samospráva; finanční zdroje; management; obec Modrava
Thesis title: Evaluation of the Use of Marketing in the Management of the Municipality of Modrava
Author: Hůlová, Alice
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Peková, Jitka
Opponents: Burianová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the use of marketing in the governance of the municipality of Modrava, serving as an example of a small mountain village with high tourism potential. This study evaluates the possibilities for applying marketing within municipal management, the specific features of marketing at the level of local self-government — with particular attention to municipalities — and places special emphasis on the effectiveness of marketing efforts in the governance of Modrava aimed at enhancing the municipality’s sustainable socioeconomic development. The research confirms that marketing plays a key role in building the municipality’s image, strengthening relationships with residents and visitors, as well as with entrepreneurs and potential investors. A key added value of the thesis is the proposal of a comprehensive marketing strategy that aligns the interests of local residents, tourists, businesses, and investors, respects the unique characteristics of the locality, and effectively employs modern marketing tools.
Keywords: Public Administration; Local Self-Government; Municipality of Modrava; Financial Resources; Management; Marketing

Information about study

Study programme: Regionalistika a veřejná správa
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Regional Studies

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 11. 2023
Date of submission: 15. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: