Financial Performance and Working Capital Management of the Video Game Industry in the Czech Republic
Thesis title: | Finanční výkonnost a řízení pracovního kapitálu v herním průmyslu ČR |
---|---|
Author: | Škorpa, Jaromír |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Šmídová, Radana |
Opponents: | Novák, Michal |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Předmětem práce je analýza finanční výkonnosti a řízení pracovního kapitálu ve vybraných českých herních studiích – Bohemia Interactive a.s., SCS Software s.r.o. a Amanita Design s.r.o. – na základě účetních dat za období 2018–2023. Práce využívá veřejně dostupné údaje k hodnocení rentability, likvidity, zadluženosti, aktivity a cashflow. Výsledky ukazují, že větší společnosti jako Bohemia Interactive a SCS Software dosahují vyšší stability a efektivity, zatímco menší studio Amanita Design vykazuje větší výkyvy ve výkonnosti. SCS Software se vyznačuje výjimečně vysokou likviditou, zatímco Bohemia Interactive vyniká výnosností aktiv. Práce rovněž shrnuje vývoj a specifika českého herního průmyslu, včetně jeho způsobů financování a budoucího potenciálu. Součástí je i SWOT analýza a prognóza dalšího vývoje odvětví. Výsledky naznačují, že velikost podniku významně ovlivňuje jeho finanční profil. |
Keywords: | likvidita; SCS Software; herní průmysl; finanční analýza; pracovní kapitál; rentabilita; účetní závěrky; Bohemia Interactive; Amanita design; Česká republika |
Thesis title: | Financial Performance and Working Capital Management of the Video Game Industry in the Czech Republic |
---|---|
Author: | Škorpa, Jaromír |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Šmídová, Radana |
Opponents: | Novák, Michal |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This bachelor thesis analyses the financial performance and working capital management of selected Czech video game companies – Bohemia Interactive a.s., SCS Software s.r.o. and Amanita Design s.r.o. – based on accounting data from the period 2018–2023. It uses publicly available data to assess profitability, liquidity, indebtedness, activity and cash flow. The results show that larger companies, such as Bohemia Interactive and SCS Software, achieve greater stability and efficiency, while the smaller studio Amanita Design exhibits more volatility in performance. SCS Software is characterised by exceptionally high liquidity, whereas Bohemia Interactive stands out in terms of asset profitability. The thesis also outlines the development and specific features of the Czech video game industry, including its financing methods and future potential. A SWOT analysis and an outlook for the industry’s further development are also included. The results indicate that company size significantly affects financial performance. |
Keywords: | financial analysis; video game industry; working capital; profitability; liquidity; financial statements; Bohemia Interactive; SCS Software; Amanita Design; Czech Republic |
Information about study
Study programme: | Finance |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Finance and Accounting |
Department: | Department of Corporate Finance |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 8. 10. 2024 |
---|---|
Date of submission: | 22. 5. 2025 |
Date of defense: | 6. 6. 2025 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/89833/podrobnosti |