Business model analysis: Innovation in the entertainment industry
Thesis title: | Analýza business modelů: Inovace v zábavním průmyslu |
---|---|
Author: | Hoangová, Hong Hanh |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Válek, Lukáš |
Opponents: | Müllerová, Jana |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá analýzou business modelu vybraného subjektu působícího v oblasti zážitkové zábavy v Praze, konkrétně segmentu únikových místností a virtuální reality. Práce kombinuje teoretický rámec business modelů s případovou studií a využívá nástroje Lean Canvas, Value Proposition Canvas a Empathy Map. Na základě kvalitativního rozhovoru s manažerem provozovny a doplňkového výzkumu jsou identifikovány klíčové komponenty modelu, jejich vzájemná provázanost a míra zákaznické orientace. Cílem je zhodnotit stávající nastavení podnikatelského přístupu a formulovat návrhy pro jeho optimalizaci s ohledem na současné trendy v oblasti location-based entertainment. |
Keywords: | úniková místnost; business model; location-based entertainment; virtuální realita; Lean Canvas |
Thesis title: | Business model analysis: Innovation in the entertainment industry |
---|---|
Author: | Hoangová, Hong Hanh |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Válek, Lukáš |
Opponents: | Müllerová, Jana |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This bachelor's thesis focuses on analysing the business model of a selected company operating in Prague's location-based entertainment (LBE) sector, specifically within the segment of escape rooms and virtual reality. The thesis combines a theoretical framework of business models with a case study approach, applying tools such as the Lean Canvas, Value Proposition Canvas, and Empathy Map. Based on a qualitative interview with the venue manager and supplementary research, key components of the model are identified, along with their interrelations and the degree of customer orientation. The aim is to assess the current structure of the business approach and provide recommendations for its optimisation in light of current trends within the LBE industry. |
Keywords: | escape rooms; virtual reality; location-based entertainment; business model; Lean Canvas |
Information about study
Study programme: | Podniková ekonomika a management |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Entrepreneurship |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 9. 1. 2025 |
---|---|
Date of submission: | 2. 6. 2025 |
Date of defense: | 9. 6. 2025 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/90923/podrobnosti |