The Influence of Influencer Marketing on Brand Perception – A Case Study of Yes Krabičky

Thesis title: Vliv influencer marketingu na vnímání značky - případová studie Yes Krabičky
Author: Folc, Dominik
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gburíková, Alžbeta
Opponents: Charvátová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem nástroje influencer marketingu na vnímání konkrétní značky Yes Krabičky. Práce začíná teoretickou částí s literární rešerší tématu. Obsahuje poznatky z marketingu, marketingové komunikace, nástrojů online marketingu a influencer marketingu. Druhá část práce je praktická část, která se skládá z analýzy komunikačního mixu zkoumané firmy, analýzy interních dat ohledně zkoumaných spoluprací s influencery a dotazníkové šetření zaměřené na vnímání influencer marketingu dané značky.
Keywords: vnímání značky; Marketingová komunikace; sociální sítě; influencer marketing; online marketing
Thesis title: The Influence of Influencer Marketing on Brand Perception – A Case Study of Yes Krabičky
Author: Folc, Dominik
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gburíková, Alžbeta
Opponents: Charvátová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis explores the impact of influencer marketing as a tool on the perception of the specific brand Yes Krabičky. The thesis begins with a theoretical part that includes a literature review on the topic. It covers insights from marketing, marketing communication, online marketing tools, and influencer marketing. The second part of the thesis is practical and consists of an analysis of the communication mix of the examined company, an analysis of internal data related to influencer collaborations, and a questionnaire survey focused on the perception of influencer marketing of the given brand.
Keywords: online marketing; Marketing communication; brand perception; social media; influencer marketing

Information about study

Study programme: Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2025
Date of submission: 26. 6. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: