Redesign and Refactoring of the Self-Assessment of Teaching Competencies (SeK) Application

Thesis title: Re-design a re-factoring aplikace pro Sebehodnocení Kompetencí studujících učitelství (SeK)
Author: Jaroš, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Doležel, Michal
Opponents: Buchalcevová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá kompletním redesignem a refaktoringem mobilní aplikace pro sebehodnocení profesních kompetencí studentů učitelství (SeK). Cílem práce bylo vytvořit novou generaci aplikace s důrazem na vyšší modularitu, udržitelnost a rozšířitelnost systému, a to v souladu s principy čisté architektury a moderního multiplatformního vývoje. Klientská část aplikace byla přepsána s využitím frameworku Jetpack Compose Multiplatform, implementovány byly nové funkcionality podporující personalizaci, analytiku a sebereflexi. Metodologický rámec práce zahrnuje technickou analýzu, návrh nové architektury, vývoj, testování a pilotní nasazení systému. Validace proběhla prostřednictvím kvantitativních a kvalitativních metod včetně standardizovaných dotazníků (CSUQ, UEQ) a polostrukturovaných rozhovorů. Výsledky ukazují na zlepšení uživatelské zkušenosti, zvýšení efektivity sebehodnocení a potenciál širšího využití v oblasti učitelského vzdělávání.
Keywords: čistá architektura; učitelské vzdělávání; formativní hodnocení; sebehodnocení; metakognice; multiplatformní vývoj; Jetpack Compose Multiplatform
Thesis title: Redesign and Refactoring of the Self-Assessment of Teaching Competencies (SeK) Application
Author: Jaroš, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Doležel, Michal
Opponents: Buchalcevová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the comprehensive redesign and refactoring of a mobile application for self-assessment of teaching students' professional competencies (SeK). The aim was to develop a second-generation solution emphasizing modularity, sustainability, and extensibility in accordance with the principles of clean architecture and modern multiplatform development. The client-side of the application was rewritten using the Jetpack Compose Multiplatform framework, introducing new functionalities such as personalization, analytics, and reflective features. The methodological framework includes technical analysis, architectural redesign, development, testing, and pilot deployment. Validation was conducted using both quantitative and qualitative approaches, including standardized questionnaires (CSUQ, UEQ) and semi-structured interviews. The findings indicate an improved user experience, enhanced self-assessment effectiveness, and the potential for broader applicability in teacher education.
Keywords: multiplatform development; clean architecture; Jetpack Compose Multiplatform; formative assessment; self-assessment; metacognition; teacher education

Information about study

Study programme: Podniková informatika
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 11. 2022
Date of submission: 26. 6. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: