Thesis title: |
Re-design a re-factoring aplikace pro Sebehodnocení Kompetencí studujících učitelství (SeK) |
Author: |
Jaroš, Jan |
Thesis type: |
Diplomová práce |
Supervisor: |
Doležel, Michal |
Opponents: |
Buchalcevová, Alena |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Tato diplomová práce se zabývá kompletním redesignem a refaktoringem mobilní aplikace pro sebehodnocení profesních kompetencí studentů učitelství (SeK). Cílem práce bylo vytvořit novou generaci aplikace s důrazem na vyšší modularitu, udržitelnost a rozšířitelnost systému, a to v souladu s principy čisté architektury a moderního multiplatformního vývoje. Klientská část aplikace byla přepsána s využitím frameworku Jetpack Compose Multiplatform, implementovány byly nové funkcionality podporující personalizaci, analytiku a sebereflexi. Metodologický rámec práce zahrnuje technickou analýzu, návrh nové architektury, vývoj, testování a pilotní nasazení systému. Validace proběhla prostřednictvím kvantitativních a kvalitativních metod včetně standardizovaných dotazníků (CSUQ, UEQ) a polostrukturovaných rozhovorů. Výsledky ukazují na zlepšení uživatelské zkušenosti, zvýšení efektivity sebehodnocení a potenciál širšího využití v oblasti učitelského vzdělávání. |
Keywords: |
čistá architektura; učitelské vzdělávání; formativní hodnocení; sebehodnocení; metakognice; multiplatformní vývoj; Jetpack Compose Multiplatform |
Thesis title: |
Redesign and Refactoring of the Self-Assessment of Teaching Competencies (SeK) Application |
Author: |
Jaroš, Jan |
Thesis type: |
Diploma thesis |
Supervisor: |
Doležel, Michal |
Opponents: |
Buchalcevová, Alena |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
This thesis focuses on the comprehensive redesign and refactoring of a mobile application for self-assessment of teaching students' professional competencies (SeK). The aim was to develop a second-generation solution emphasizing modularity, sustainability, and extensibility in accordance with the principles of clean architecture and modern multiplatform development. The client-side of the application was rewritten using the Jetpack Compose Multiplatform framework, introducing new functionalities such as personalization, analytics, and reflective features. The methodological framework includes technical analysis, architectural redesign, development, testing, and pilot deployment. Validation was conducted using both quantitative and qualitative approaches, including standardized questionnaires (CSUQ, UEQ) and semi-structured interviews. The findings indicate an improved user experience, enhanced self-assessment effectiveness, and the potential for broader applicability in teacher education. |
Keywords: |
multiplatform development; clean architecture; Jetpack Compose Multiplatform; formative assessment; self-assessment; metacognition; teacher education |
Information about study
Study programme: |
Podniková informatika |
Type of study programme: |
Magisterský studijní program |
Assigned degree: |
Ing. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Informatics and Statistics |
Department: |
Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
10. 11. 2022 |
Date of submission: |
26. 6. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.