Thesis title: |
Návrh strategie vstupu české firmy LUNACUP s.r.o. na vybraný zahraniční trh |
Author: |
Vodičková, Michaela |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Černá, Iveta |
Opponents: |
Křenková, Eva |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem strategie vstupu české společnosti LUNACUP s.r.o., specializující se na prodej menstruačních pomůcek pro ženy, na vybraný zahraniční trh. Cílem práce je identifikovat nejvhodnější trh pro expanzi a navrhnout nejefektivnější strategii vstupu s ohledem na charakteristiky společnosti a podmínky cílového trhu. V rámci analýzy jsou využity metody jako SWOT a PESTLE analýzy či model skóringový a VRIO. Na základě výsledků hodnocení byl za nejvhodnější trh vybrán německý trh. Práce dále navrhuje konkrétní formu vstupu, cílového zákazníka, marketingovou a cenovou strategii a zohledňuje možná rizika i jejich řešení. |
Keywords: |
LUNACUP s.r.o.; Skóringový model; PESTLE analýza; SWOT analýza; VRIO model; Strategie vstupu na trh |
Thesis title: |
Proposal for a market entry strategy of the Czech company LUNACUP s.r.o. into a selected foreign market |
Author: |
Vodičková, Michaela |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Černá, Iveta |
Opponents: |
Křenková, Eva |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
This bachelor’s thesis focuses on designing a market entry strategy for the Czech company LUNACUP s.r.o., which specializes in the sale of menstrual products for women, targeting a selected foreign market. The objective of the thesis is to identify the most suitable market for expansion and to propose the most effective entry strategy, taking into account the company’s characteristics and the conditions of the target market. The analysis is based on established strategic tools, including SWOT and PESTLE analyses, as well as the scoring model and the VRIO framework. Based on the evaluation results, the German market was identified as the most appropriate target. The thesis further proposes a specific mode of entry, defines the target customer, suggests marketing and pricing strategies, and considers potential risks along with their proposed solutions. |
Keywords: |
Scoring model; Market entry strategy; PESTLE analysis; VRIO framework; LUNACUP s.r.o.; SWOT analysis |
Information about study
Study programme: |
Mezinárodní obchod |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of International Relations |
Department: |
Department of International Business |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
23. 9. 2024 |
Date of submission: |
27. 6. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.