Proposal for a market entry strategy of the Czech company LUNACUP s.r.o. into a selected foreign market

Thesis title: Návrh strategie vstupu české firmy LUNACUP s.r.o. na vybraný zahraniční trh
Author: Vodičková, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Iveta
Opponents: Křenková, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem strategie vstupu české společnosti LUNACUP s.r.o., specializující se na prodej menstruačních pomůcek pro ženy, na vybraný zahraniční trh. Cílem práce je identifikovat nejvhodnější trh pro expanzi a navrhnout nejefektivnější strategii vstupu s ohledem na charakteristiky společnosti a podmínky cílového trhu. V rámci analýzy jsou využity metody jako SWOT a PESTLE analýzy či model skóringový a VRIO. Na základě výsledků hodnocení byl za nejvhodnější trh vybrán německý trh. Práce dále navrhuje konkrétní formu vstupu, cílového zákazníka, marketingovou a cenovou strategii a zohledňuje možná rizika i jejich řešení.
Keywords: LUNACUP s.r.o.; Skóringový model; PESTLE analýza; SWOT analýza; VRIO model; Strategie vstupu na trh
Thesis title: Proposal for a market entry strategy of the Czech company LUNACUP s.r.o. into a selected foreign market
Author: Vodičková, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Iveta
Opponents: Křenková, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis focuses on designing a market entry strategy for the Czech company LUNACUP s.r.o., which specializes in the sale of menstrual products for women, targeting a selected foreign market. The objective of the thesis is to identify the most suitable market for expansion and to propose the most effective entry strategy, taking into account the company’s characteristics and the conditions of the target market. The analysis is based on established strategic tools, including SWOT and PESTLE analyses, as well as the scoring model and the VRIO framework. Based on the evaluation results, the German market was identified as the most appropriate target. The thesis further proposes a specific mode of entry, defines the target customer, suggests marketing and pricing strategies, and considers potential risks along with their proposed solutions.
Keywords: Scoring model; Market entry strategy; PESTLE analysis; VRIO framework; LUNACUP s.r.o.; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2024
Date of submission: 27. 6. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: