Thesis title: |
Návrh online marketingové strategie vybrané cestovní kanceláře |
Author: |
Hrňová, Barbora |
Thesis type: |
Diplomová práce |
Supervisor: |
Petrů, Zdenka |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Tato diplomová práce se zabývá online marketingovou strategií vybrané cestovní kanceláře se zaměřením na cílovou skupinu generace Z. Cílem je zhodnotit současný stav marketingové strategie CK Mundo a formulovat návrhy na její zlepšení s ohledem na preference generace Z. Práce se opírá o teoretická východiska marketingu, zejména online marketingu a zeleného marketingu v kontextu udržitelnosti, a dále o poznatky týkající se nákupního chování generace Z. Na základě literární rešerše doplněné o online dotazníkové šetření, situační a marketingové analýzy a strukturovaného rozhovoru s majitelem CK Mundo je sestavena SWOT analýza. Z ní následně vychází návrh konkrétních doporučení pro zefektivnění online marketingové strategie, se zaměřením na komunikaci na sociálních sítích, spolupráci s influencery, obsahový marketing a zapojení prvků co-designu. Výsledkem je návrh komunikačního plánu včetně aktivit, doporučených kanálů, časového harmonogramu a metrik pro vyhodnocení efektivity. |
Keywords: |
online marketingová strategie; generace Z; cestovní ruch; cestovní kancelář |
Thesis title: |
Proposal of an online marketing strategy for a selected tour operator |
Author: |
Hrňová, Barbora |
Thesis type: |
Diploma thesis |
Supervisor: |
Petrů, Zdenka |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
This diploma thesis focuses on the online marketing strategy of a selected tour operator, with a particular emphasis on Generation Z. The aim is to evaluate the current state of CK Mundo’s marketing strategy and propose improvements that reflect the preferences and values of generation Z. The theoretical framework is based on marketing theory, with a focus on online marketing and green marketing in the context of sustainability, as well as insights into the purchasing behavior of Generation Z. Based on a literature review, supplemented by an online questionnaire survey, a situational and marketing analysis and a structured interview with the owner of CK Mundo, a SWOT analysis was developed. Based on these findings, specific recommendations are proposed to enhance the online marketing strategy, with a focus on social media communication, influencer collaboration, content marketing, and the incorporation of co-design elements. The outcome is a communication plan that includes suggested activities, appropriate channels, a timeline and metrics for evaluating effectiveness. |
Keywords: |
tourism; generation Z; online marketing strategy; tour operator |
Information about study
Study programme: |
Cestovní ruch |
Type of study programme: |
Magisterský studijní program |
Assigned degree: |
Ing. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
|
Department: |
|
Information on submission and defense
Date of assignment: |
19. 9. 2024 |
Date of submission: |
27. 6. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.