Thesis title: |
City Branding of Marseille among International and Local Stakeholders |
Author: |
Zeidlerová, Michaela |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
San José Iglesias, Rafael |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
English |
Abstract: |
This thesis analyses the city branding of Marseille, focusing on two main aims: to examine city branding strategies implemented by city brand managers and to explore how the city is perceived by international and local stakeholders. Using a mixed-methods approach, the research combines semi-structured interviews with city branding professionals and an online survey among both local and international respondents. The study evaluated Marseille's branding strategies, as well as key brand elements, associations, identity, stakeholders, and media. The findings highlight both the strengths and challenges of Marseille's brand and underline the importance of aligning strategy with stakeholder perception. Based on the results, the thesis presents key conclusions and proposes targeted recommendations for improving Marseille's city branding efforts. |
Keywords: |
city branding; city brand strategy; city brand associations; city brand identity; city brand media; Marseille; stakeholders; city brand image |
Thesis title: |
City branding Marseille mezi mezinárodními a místními stakeholdery |
Author: |
Zeidlerová, Michaela |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
San José Iglesias, Rafael |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
English |
Abstract: |
Tato bakalářská práce analyzuje branding města Marseille se zaměřením na dva hlavní cíle: prozkoumat strategie značky města, které implementovali brand manažeři, a zjistit, jak je město vnímáno mezinárodními a místními aktéry. Pomocí smíšeného výzkumného přístupu kombinuje kvalitativní polostrukturované rozhovory s odborníky na city branding a online dotazník mezi místními i mezinárodními respondenty. Studie hodnotí brandingové strategie Marseille a zároveň klíčové prvky značky, její asociace, identitu, zapojené aktéry a používaná média. Zjištění poukazují na silné stránky i výzvy značky Marseille a zdůrazňují důležitost sladění strategie s vnímáním ze strany stakeholderů. Na základě výsledků práce předkládá klíčová doporučení pro zlepšení city brandingu města Marseille. |
Keywords: |
značka města; strategie značky města ; stakeholdeři; city branding; identita značky města; média značky města ; image značky města; Marseille |
Information about study
Study programme: |
Mezinárodní obchod |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of International Relations |
Department: |
Department of International Business |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
1. 6. 2024 |
Date of submission: |
27. 6. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.