Analysis of L´Oréal's Online Marketing Communications with a Focus on Social Media and Influencer Use, and Recommendations for its Improvement

Thesis title: Analýza on-line marketingových komunikací společnosti L´Oréal se zaměřením na sociální sítě s využitím influencerů a návrh na jejich vylepšení
Author: Žikovská, Daniela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou online marketingových komunikací společnosti L´Oréal na příkladu vybraných značek, a to se zaměřením na sociální sítě a influencer marketing. Cílem práce je analyzovat způsob komunikace na sociálních sítích a na základě zjištěných poznatků stanovit doporučení pro zlepšení této formy komunikace. První část práce se zabývá vysvětlením teoretických konceptů online komunikace, představením sociálních sítí a přiblížením tematiky influencer marketingu. V praktické části práce je představena společnost L´Oréal, včetně historie, hodnot a produktového portfolia. Následuje seznámení s aktuálními trendy v influencer marketingu na trhu kosmetických produktů. Na to navazuje vlastní analýza vybraných značek společnosti a výzkum ve formě kvantitativního dotazníkového šetření. V závěru práce jsou představeny konkrétní návrhy a doporučení pro analyzované značky za účelem zlepšení online marketingové komunikace.
Keywords: L´Oréal; influencer marketing; online marketing; kosmetický průmysl; marketingová komunikace; sociální sítě
Thesis title: Analysis of L´Oréal's Online Marketing Communications with a Focus on Social Media and Influencer Use, and Recommendations for its Improvement
Author: Žikovská, Daniela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the analysis of online marketing communications of L'Oréal on the example of selected brands, with a particular emphasis on social media and influencer marketing. The aim of the thesis is to analyze the communication strategies used on social media and, based on the findings, to propose recommendations for improving this form of communication. The first part of the thesis explains the theoretical concepts of online communication, introduces social media platforms, and explores the topic of influencer marketing. The practical part introduces the company L'Oréal, including its history, values, and product portfolio. This is followed by an introduction to current trends in influencer marketing within the cosmetics market. Subsequently, an analysis of selected L'Oréal brands is conducted, along with research in the form of a quantitative questionnaire survey. The thesis concludes with specific proposals and recommendations for the analyzed brands aimed at enhancing L´Oréal's online marketing communication.
Keywords: marketing communication; online marketing; L´Oréal; social media; cosmetics industry; influencer marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 6. 2024
Date of submission: 27. 6. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: