Strategic Entry Analysis of the DON QUIET Brand into the Austrian Market for Ski Apparel

Thesis title: Strategická analýza vstupu značky DON QUIET na rakouský trh s lyžařským oblečením
Author: Kubeš, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Černá, Iveta
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá strategickou analýzou české značky DON QUIET v souvislosti s jejím vstupem na rakouský trh s lyžařským závodním oblečením. Cílem této práce bylo identifikovat silné stránky podniku a navrhnout vhodnou strategii pro vstup na zahraniční trh. Hlavními využitými metodickými nástroji byly VRIO analýza a kvalitativní šetření v podobě dotazování spotřebitelů, jejichž výsledky byly dále aplikovány v rámci konceptů Porterových generických strategií a marketingového mixu. Na základě zjištění práce doporučuje značce DON QUIET, aby se zaměřila na strategii diferenciace, zejména prostřednictvím zlepšení technických parametrů, jako jsou voděodolnost a zateplení. Dále upozorňuje na vysoký význam investic do designu, jelikož vzhled oblečení hraje klíčovou roli v rozhodování spotřebitelů.
Keywords: Strategická analýza; Vstup na zahraniční trh; Konkurenceschopnost; Internacionalizace; lyžařské oblečení; Rakousko; Export; DON QUIET
Thesis title: Strategic Entry Analysis of the DON QUIET Brand into the Austrian Market for Ski Apparel
Author: Kubeš, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Černá, Iveta
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis focuses on the strategic analysis of the Czech brand DON QUIET in relation to its entry into the Austrian market for ski racing apparel. The aim of this thesis was to identify the company’s strengths and propose a suitable strategy for entering the foreign market. The main methodological tools used were the VRIO analysis framework and qualitative research in the form of consumer surveys. The results were subsequently interpreted further through the concepts of Porter's generic strategies and marketing mix. Based on the findings of this thesis, it is recommended that the DON QUIET brand focus on a differentiation strategy, particularly through improvements in technical parameters such as water resistance and insulation. Furthermore, it highlights the high importance of investment in design, as the appearance of clothing plays a key role in consumer decision-making.
Keywords: Internationalisation; Strategic analysis; Foreign market entry; Ski apparel; Austria; DON QUIET; Export; Competitiveness

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2023
Date of submission: 27. 6. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: