Thesis title: |
Kvalita služeb z pohledu studentů: Očekávání, vnímání a význam jednotlivých aspektů vysokoškolských služeb |
Author: |
Skrbek, Matěj |
Thesis type: |
Diplomová práce |
Supervisor: |
Dvořák, Jiří |
Opponents: |
Tripes, Stanislav |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Diplomová práce hodnotí kvalitu vysokoškolských služeb z pohledu studentů u dvou fakult. Cílem bylo identifikovat očekávání studentů, vnímanou kvalitu služeb a důležitost jednotlivých aspektů. Ve výzkumu bylo využito modifikovaného modelu SERVQUAL doplněnou o grafické vyhodnocení výsledků. Závěry ukazují, že studenti obou fakult hodnotí kvalitu služeb mírně pod úrovní svého očekávání. Zároveň byly identifikovány klíčové oblasti pro jednotlivé fakulty a odlišnosti v prioritách studentů dané zaměřením fakult. Tato práce tak nabízí fakultám ucelený pohled a doporučení na zlepšení služeb a dále přispívá k rozšíření poznatků o měření kvality služeb ve vysokoškolském prostředí. |
Keywords: |
vnímání kvality; hodnocení služeb; spokojenost studentů; kvalita služeb; vysoké školy |
Thesis title: |
Service quality from the students' perspective: Expectations, perceptions and importance of individual aspects of university services |
Author: |
Skrbek, Matěj |
Thesis type: |
Diploma thesis |
Supervisor: |
Dvořák, Jiří |
Opponents: |
Tripes, Stanislav |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
The diploma thesis evaluates the quality of university services from the perspective of students at two faculties. The aim was to identify students' expectations, perceived quality of services and the importance of individual aspects. The research used a modified SERVQUAL model supplemented with a graphical evaluation of the results. The conclusions show that students at both faculties evaluate the quality of services slightly below their expectations. At the same time, key areas for individual faculties and differences in students' priorities given by the focus of the faculties were identified. This work thus offers faculties a comprehensive view and recommendations for improving services and further contributes to expanding knowledge about measuring service quality in the university environment. |
Keywords: |
service quality; quality perception; service evaluation; student satisfaction; universities |
Information about study
Study programme: |
Management |
Type of study programme: |
Magisterský studijní program |
Assigned degree: |
Ing. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Management |
Department: |
Department of Management |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
8. 10. 2024 |
Date of submission: |
30. 6. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.