Service quality from the students' perspective: Expectations, perceptions and importance of individual aspects of university services

Thesis title: Kvalita služeb z pohledu studentů: Očekávání, vnímání a význam jednotlivých aspektů vysokoškolských služeb
Author: Skrbek, Matěj
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Tripes, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce hodnotí kvalitu vysokoškolských služeb z pohledu studentů u dvou fakult. Cílem bylo identifikovat očekávání studentů, vnímanou kvalitu služeb a důležitost jednotlivých aspektů. Ve výzkumu bylo využito modifikovaného modelu SERVQUAL doplněnou o grafické vyhodnocení výsledků. Závěry ukazují, že studenti obou fakult hodnotí kvalitu služeb mírně pod úrovní svého očekávání. Zároveň byly identifikovány klíčové oblasti pro jednotlivé fakulty a odlišnosti v prioritách studentů dané zaměřením fakult. Tato práce tak nabízí fakultám ucelený pohled a doporučení na zlepšení služeb a dále přispívá k rozšíření poznatků o měření kvality služeb ve vysokoškolském prostředí.
Keywords: vnímání kvality; hodnocení služeb; spokojenost studentů; kvalita služeb; vysoké školy
Thesis title: Service quality from the students' perspective: Expectations, perceptions and importance of individual aspects of university services
Author: Skrbek, Matěj
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Tripes, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis evaluates the quality of university services from the perspective of students at two faculties. The aim was to identify students' expectations, perceived quality of services and the importance of individual aspects. The research used a modified SERVQUAL model supplemented with a graphical evaluation of the results. The conclusions show that students at both faculties evaluate the quality of services slightly below their expectations. At the same time, key areas for individual faculties and differences in students' priorities given by the focus of the faculties were identified. This work thus offers faculties a comprehensive view and recommendations for improving services and further contributes to expanding knowledge about measuring service quality in the university environment.
Keywords: service quality; quality perception; service evaluation; student satisfaction; universities

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 10. 2024
Date of submission: 30. 6. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: