The Impact of a Company's CSR Activities in the Form of Marketing Campaigns on Consumers' Perception of Corporate Social Responsibility

Thesis title: Dopady CSR aktivit společnosti v podobě marketingových kampaní na vnímání sociální odpovědnosti firmy jejími spotřebiteli
Author: Patrovská, Sabina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vašíčková, Veronika
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je zkoumání vlivu marketingové komunikace CSR kampaní na vnímání firem ze strany spotřebitelů. Cílem práce je identifikovat, jaké komunikační prvky CSR kampaně ovlivňují její důvěryhodnost a relevanci v očích spotřebitelů a zda CSR komunikace přispívá k budování pozitivního vztahu ke značce. Teoretická část na základě literární rešerše představuje zkoumaný fenomén a současný stav poznání. Praktická část práce představuje a obhajuje výzkumné metody, prezentuje a interpretuje výsledky včetně analýzy. V závěru jsou diskutovány výsledky výzkumu, zodpovězeny výzkumné otázky a nastíněny doporučení pro další výzkum.
Keywords: marketingová komunikace; dopad CSR kampaní; vnímání spotřebitelů; Corporate Social Responsibility
Thesis title: The Impact of a Company's CSR Activities in the Form of Marketing Campaigns on Consumers' Perception of Corporate Social Responsibility
Author: Patrovská, Sabina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vašíčková, Veronika
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this thesis is to investigate the influence of marketing communication of CSR campaigns on consumers' perception of companies. The aim is to identify which communication elements of a CSR campaign influence its credibility and relevance in the eyes of consumers, and whether CSR communication contributes to building a positive relationship with the brand. The theoretical part, based on a literature review, presents the examined phenomenon and the current state of knowledge. The practical part introduces and justifies the research methods and presents and interprets the results, including the analysis. Finally, the research findings are discussed, the research questions are answered, and recommendations for further research are proposed.
Keywords: Corporate Social Responsibility; Marketing Communication; Impact of CSR Campaigns; Consumer Perception

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty:
Department:

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 4. 2024
Date of submission: 30. 6. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: