The Impact of Perceived Ad Personalization on Brand Equity

Thesis title: Vliv vnímané personalizace reklamy na hodnotu značky
Author: Hanulík, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Hanousek, Vladimír
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vlivem vnímané personalizace rekla-my na hodnotu značky a zkoumá, do jaké míry tento vztah ovlivňují obavy o soukromí. Výzkum vychází z validovaných nástrojů použitých v předchozích studiích a dále rozšiřuje dosavadní empirické poznatky v oblasti digitálního marketingu a reklamy. Pomocí kvantitativního výzkumu byl na základě online dotazníkového šetření získán vzorek 136 respondentů, na němž bylo testováno dvanáct hypotéz zaměře-ných na přímé i mediované vztahy mezi proměnnými. Výsledky byly otestovány prostřednictvím softwaru Jamovi s využitím GLM mediač-ního modelu a prokázaly, že vnímaná personalizace má pozitivní vliv na všechny tři složky hodnoty značky. Vyšší míra personalizace byla spojena s výraznějšími obavami o soukromí, které následně negativně ovlivnily vnímanou kvalitu značky.
Keywords: digitální reklama; personalizace; prvky personalizace; efektivita reklamy
Thesis title: The Impact of Perceived Ad Personalization on Brand Equity
Author: Hanulík, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Hanousek, Vladimír
Thesis language: Česky
Abstract:
This master’s thesis examines the impact of perceived ad personalization on brand equity and investigates the extent to which this relationship is influenced by privacy concerns. The research builds on validated instruments used in previous studies and further extends the existing empirical knowledge in the field of digital marketing and advertising. Through a quantitative research approach, a sample of 136 respondents was collected via an online survey, testing twelve hypotheses focused on both direct and mediated relationships between variables. The results were analyzed using Jamovi software with the application of a GLM mediation model. The findings confirmed that perceived personalization has a positive effect on all three dimensions of brand equity. However, a higher level of personalization was associated with stronger privacy concerns, which subsequently had a negative impact on perceived brand quality.
Keywords: digital advertising; personalization; personalization elements; advertising effectiveness

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty:
Department:

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 6. 2023
Date of submission: 1. 7. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: