Vivienne Westwood: The Journey to Establishing and Communicating Brand Value

Thesis title: Vivienne Westwood: The Journey to Establishing and Communicating Brand Value
Author: Jakubovszkaja, Daria
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pospíšil, Jan
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: English
Abstract:
This bachelor thesis investigates how Vivienne Westwood communicates and rein-forces brand value in the digital era by analysing five years (2018-2023) of Instagram and Facebook activity. Drawing on cultural-branding and value-co-creation theory, the study employs qualitative content, thematic and sentiment analysis, supported by engagement metrics, to decode posts and their audience reactions.
Keywords: Facebook; Brand Heritage; Vivienne Westwood; Social Media Strategy; Instagram
Thesis title: Vivienne Westwood: Cesta k vytvoření a komunikaci hodnoty značky
Author: Jakubovszkaja, Daria
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pospíšil, Jan
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: English
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá, jak Vivienne Westwood komunikuje a posiluje hodnotu značky v digitální éře, a to na základě analýzy pětiletých (2018-2023) aktivit na Instagramu a Facebooku. Na základě teorie kulturního brandingu a teorie spoluvytváření hodnoty využívá studie kvalitativní obsahovou, tematickou a sentimentální analýzu, podpořenou metrikou zapojení, k dekódování příspěvků a reakcí jejich publika.
Keywords: Vivienne Westwood; Strategie Sociálních Médií; Instagram; Facebook; Dědictví Značky

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 6. 2022
Date of submission: 30. 6. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: