Marketing Plan of Ravers Studio Ltd

Thesis title: Návrh marketingového plánu pro firmu Ravers Studio s.r.o
Author: Phanová, Thi Hong Hanh
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Pikhartová, Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na návrh marketingové strategie pro českou značku z oblasti streetwearu Ravers Studio. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny klíčové pojmy související s marketingem, marketingovou strategií a specifiky trhu se streetwearovou módou. Praktická část obsahuje představení značky Ravers Studio, situační analýzu a vyhodnocení kvalitativního výzkumu realizovaného formou polostrukturovaných rozhovorů se zákazníky, zakladatelem značky a zástupci konkurenčních subjektů. Na základě syntézy zjištěných poznatků byl zpracován marketingový plán zahrnující stanovení cílů, návrh marketingového mixu a akční plán včetně rozpočtu a mechanismů kontroly. Cílem práce bylo přispět k systematizaci marketingové komunikace a posílení konkurenční pozice značky na českém trhu.
Keywords: marketingová strategie; marketingový plán; online marketing; streetwear; marketingový mix
Thesis title: Marketing Plan of Ravers Studio Ltd
Author: Phanová, Thi Hong Hanh
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Pikhartová, Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis focuses on the development of a marketing strategy for the Czech streetwear brand Ravers Studio. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part defines key concepts related to marketing, marketing strategy, and the specifics of the streetwear fashion market. The practical part introduces the Ravers Studio brand, includes a situational analysis, and presents the evaluation of qualitative research conducted through semi-structured interviews with customers, the brand's founder, and representatives of competing brands. Based on the synthesis of the findings, a marketing plan was developed, including goal setting, a detailed marketing mix, and an action plan with a budget and control mechanisms. The aim of the thesis was to contribute to the systematization of marketing communication and to strengthen the brand's competitive position on the Czech market.
Keywords: marketing plan; online marketing; streetwear; marketing mix; marketing strategy

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 2. 2025
Date of submission: 20. 8. 2025
Date of defense: 9. 9. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/91601/podrobnosti

Files for download

    Last update: