Úloha žen a mužů v inzerci českých a italských časopisů

Název práce: Úloha žen a mužů v inzerci českých a italských časopisů
Autor(ka) práce: Aunická, Markéta
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Horák, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce poskytuje základní porovnávání různých úloh kladených na muže a ženy v inzerci českých a italských periodik. Jsou zde analyzovány odlišné role určené jednotlivým pohlavím, odlišné styly prezentací na základě propagovaných produktů a různý přístup využití rozdílů pohlaví. První -- teoretická část této práce obsahuje hlavní definice a standartní pojmy umožňující správné porozumění definicím a termínům specifickým pro oblast tohoto výzkumu. V druhé -- praktické části této práce je popsán výzkumný postup a statistické vyhodnocení výsledků. Metoda kvantitativní obsahové analýzy byla použita především k vyhodnocení odlišného poslání mužů a žen v inzertním průmyslu obou zemí. Získané výsledky poskytují aktualizovaný přehled genderových stereotypů používaných v současnosti v české a italské inzerci.
Klíčová slova: kvantitativní obsahová analýza; ženy; genderové stereotypy; muži
Název práce: Roles of women and men in Czech and Italian advertisement
Autor(ka) práce: Aunická, Markéta
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Horák, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This study provides basic comparison of different tasks given to men and women in advertisements published in Czech and Italian periodicals. The different roles dedicated to male and female models, different style of presentation related to promoted products and different way of utilization of sexual phenomena are analyzed. First - theoretical part of this study contains main definitions and terms allowing the right understanding of common terms, specific for this research. Description of research procedures and statistical evaluation of obtained results is described in the second part of this study. The method of quantitative content analyses was mainly used to evaluate specific utilization of men and woman in advert industry of both countries. Obtained results provide updated survey of gender stereotypes used currently in Czech and Italian advertisements.
Klíčová slova: quantitative content analysis; gender; stereotypes

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 6. 2008
Datum podání práce: 14. 11. 2008
Datum obhajoby: 21. 1. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/15183/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: