Spoločenská zodpovednosť firiem a spôsob jej merania

Název práce: Spoločenská zodpovednosť firiem a spôsob jej merania
Autor(ka) práce: Kolomijcová, Bianka
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Dušková, Iva
Oponenti práce: DŽBÁNKOVÁ, ZUZANA
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
V prvej kapitole práca skúma aktuálnosť problematiky spoločenskej zodpovednosti firiem. Ďalej sa zaoberá historickým vývinom tohto konceptu, načrtáva v akých rovinách a akým spôsobom sa tejto činnosti môžeme venovať a aké sú motivácie firiem k takémuto chovaniu. V druhej kapitole sa práca pokúša odpovedať otázku, prečo spoločenskú zodpovednosť merať, uvádza ako ju správne reportovať podľa noriem GRI a popisuje možné spôsoby merania CSR v súvislosti so spoločenskou výkonnosťou firmy. V tretia kapitola predstavuje spoločnosť Johnson & Johnson, analyzuje a hodnotí najaktuálnejší report spoločnosti o trvalej udržateľnosti z roku 2007. V závere vyjadruje autor svoj názor na načrtnutú problematiku merania a reportovania spoločenskej zodpovednosti.
Klíčová slova: Johnson & Johnson; reportovanie; spoločenská zodpovednosť firiem; meranie
Název práce: Spoločenská zodpovednosť firiem a spôsob jej merania
Autor(ka) práce: Kolomijcová, Bianka
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Dušková, Iva
Oponenti práce: DŽBÁNKOVÁ, ZUZANA
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
V první kapitole práce zkoumá aktuálnost problematiky společenské odpovědnosti firem. Dále se zabývá historickým vývojem tohoto konceptu, načrtává v jakých rovinách a jakým způsobem se této činnosti můžeme věnovat a jaké jsou motivace firem k takovému chování. V druhé kapitole se práce pokouší odpovědět na otázku, proč společenskou odpovědnost měřit, uvádí, jak ji správně reportovat dle norem GRI, a popisuje možné způsoby měření CSR v souvislosti se společenskou výkonností firmy. Třetí kapitola představuje společnost Johnson & Johnson, analyzuje a hodnotí nejaktuálnější report společnosti o trvale udržitelném rozvoji z roku 2007. V závěru vyjadřuje autor svůj názor na načrtnutou problematiku měření a reportování společenské odpovědnosti.
Klíčová slova: reportování; Johnson & Johnson; společenská odpovědnost firem; meření
Název práce: Corporate social responsibility and the methods of its measurement
Autor(ka) práce: Kolomijcová, Bianka
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Dušková, Iva
Oponenti práce: DŽBÁNKOVÁ, ZUZANA
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The first chapter of the thesis is examining the topicality of corporate social responsibility. It pursues the historical progress of the concept, defines the fields of action for CSR, lists the particular activities and analyses the motivation of companies for such behavior. The second chapter attempts to answer the question why should we measure CSR and how should we report sustainability according to GRI standards. It also describes the known methods of CSR measurement in relationship with corporate performance. The third chapter introduces the company Johnson & Johnson. It analyses and rates the most recent company report of sustainability form 2007. In the conclusion the author presents his opinion on the given problems of measurement and reporting CSR activities.
Klíčová slova: Johnson & Johnson; reporting; measurement; corporate social responsibility

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra mikroekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 11. 2008
Datum podání práce: 5. 1. 2009
Datum obhajoby: 20. 1. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/16073/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: