Oceňování podniku

Název práce: Oceňování podniku
Autor(ka) práce: Hliněný, Tomáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Doláková, Helena
Oponenti práce: Kolářová, Blanka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je stanovení tržní hodnoty společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s. k 1.3.2009. K ocenění jsem využil metodu DCF s využitím FCFF, metodu účetní hodnoty a metodu přímého tržního ocenění. Vše při zohlednění všech aktuálních podmínek. Po uvedení teoretické části a představení společnosti jsem se zaměřil na zkoumání a popis vlivů, které působí na společnost v rámci jejího okolí. Zhodnotil jsem politickou, ekonomickou, sociální a technologickou situaci v ČR. Poté jsem se zabýval popisem odvětví telekomunikačních služeb - jeho charakteristikou, konkurencí, dodavateli, zákazníky a dalšími vlivy. Po analýze SWOT jsem v rámci finanční analýzy rozebral finanční hospodaření společnosti a porovnal společnost s jejími konkurenty. S využitím předešlých faktorů jsem sestavil finanční plán společnosti v letech 2008 - 2012. Na konci práce došlo k závěrečnému ocenění.
Klíčová slova: Telefónica; oceňování; finanční analýza; Free Cash Flow to the Firm; finanční plán
Název práce: Valuation of the company Telefónica O2 Czech Republic, a.s
Autor(ka) práce: Hliněný, Tomáš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Doláková, Helena
Oponenti práce: Kolářová, Blanka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this diploma thesis is to determine a market value of the Telefónica O2 Czech Republic, Inc. to 1.3.2009. Concerned with valuation I used methods of discounted cash flow with utilization of FCFF, the book value and direct market valuation. Everything with all current conditions. After theoretic parts and presentation of the company I tried to investigate and descibe all influence, that affect the company in terms of its environment. I evaluated political, economic, social and technological situation in the CR. Then I described situation in branch of telecommunication services - its characteristics, competion, suppliers, customers and others. After SWOT I analysed financial management of the company in terms of financial analysis and compared the company with its competitors. With utilization of preceding factors I made a financial plan for years 2008 - 2012. At the end of all methods of valuation I reached final valuation.
Klíčová slova: financial analysis; financial plan; Telefónica; Valuation; Free Cash Flow to the Firm

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikové ekonomiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 2. 2009
Datum podání práce: 5. 5. 2009
Datum obhajoby: 9. 6. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/18559/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: