Smlouvy o námořní přepravě zboží, odpovědnost dopravce
Název práce: | Smlouvy o námořní přepravě zboží, odpovědnost dopravce |
---|---|
Autor(ka) práce: | Píšová, Libuše |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Švarc, Zbyněk |
Oponenti práce: | Novák, Radek |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Dipomová práce definuje nejdůležitější přepravní dokumenty používané v námořní přepravě, popisuje způsob jejich užití a funkce, které plní. Hlavní důraz je kladen na konosament využívaný převážně v liniových námořních přepravách a Charter Party, na jejímž základě se provádí námořní přeprava trampová. Práce podává ucelený přehled poměrně komplikované mezinárodní právní úpravy odpovědnostních vztahů v námořní přepravě, které jsou v současné době odlišně upraveny v Haagských, Haagsko-visbyských a Hamburských pravidlech. Je zde poskytnut i základní přehled rizik v námořní přepravě a možnosti jejich krytí za účelem omezení negativních dopadů případných škod. |
Klíčová slova: | odpovědnost námořního dopravce; společná havárie; námořní přeprava; pojištění námořní přepravy; Haagská, Haagsko-visbyská a Hamburská pravidla; konosament; Charter Party |
Název práce: | Contracts of Carriage of Goods by Sea, Liability of the Carrier |
---|---|
Autor(ka) práce: | Píšová, Libuše |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Švarc, Zbyněk |
Oponenti práce: | Novák, Radek |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis defines the most important transport documents used in the carriage of goods by sea. It describes the way how they are used and the functions they perform. The main emphasis is focused on the bill of lading which is mostly used in the liner shipping and on the Charter Party, which is the basis of the realization of the tramp shipping. The thesis gives a comprehensive overview of a complicated international legislation of the liability relations in the maritime transport, which are differently regulated in the Hague, Hague-Visby and Hamburg rules at present. There is also provided a basic overview of the maritime transport risks and the possibility of their coverage in order to reduce the negative impact of eventual damages. |
Klíčová slova: | General Average; Liability of Sea Carrier; Bill of Lading; Hague, Hague-Visby and Hamburg Rules; Charter Party; Maritime Transport; Maritime Insurance |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta mezinárodních vztahů |
Katedra: | Katedra podnikového a evropského práva |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 10. 6. 2008 |
---|---|
Datum podání práce: | 10. 12. 2008 |
Datum obhajoby: | 27. 1. 2009 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/14026/podrobnosti |