E-learning
Název práce: | E-learning |
---|---|
Autor(ka) práce: | Liška, Tomáš |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Šikýř, Martin |
Oponenti práce: | Stříteský, Marek |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Práce seznamuje čtenáře s pojmem e-learning a poskytuje uspořádaný pohled na problematiku. Vysvětlení základních pojmů, forem, metod realizace nebo zařazení do systému vzdělávání vytváří základ pro pochopení významu elektronického vzdělávání. V práci je vysvětlena i problematika standardizace včetně přehledu nejdůležitějších používaných standardů a principu jejich fungování. Stěžejní část práce tvoří problematika zavádění e-learningu, která je demonstrovaná na příkladu modelové společnosti. V práci jsou zachyceny problémové oblasti při implementaci elektronického vzdělávání, komparace možných řešení včetně návrhu kurzů, které by mohly být realizovány. Současně jsou také identifikovány základní determinanty úspěchu zavádění e-learningu. Součástí práce je dotazníkové šetření mezi zaměstnanci společnosti, potenciálními studenty, s cílem zjistit jejich vnímání e-learningu a především jejich požadavky a očekávání. Pro úplnost jsou zachyceny i vývojové směry a trendy, kterými se e-learning ubírá, a které mají slibný potenciál. |
Klíčová slova: | SCORM; m-learning; Rapid e-learning; ASP; elektronické vzdělávání; AICC; e-personalistika; LMS; e-learning |
Název práce: | e-elarning in human resources management |
---|---|
Autor(ka) práce: | Liška, Tomáš |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Šikýř, Martin |
Oponenti práce: | Stříteský, Marek |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The work introduces the reader the concept of e-learning and provides a structured view of the issue. Explanations of basic terms, forms, methods of implementation or inclusion e-learning in the education system forms makes the basis for understanding the importance of e-learning. The work is explained the issue of standardization, including a summary of the most used standards and the principle of their operation. Issue of e-learning implementation konstitute the fundamental part this work, and it is demonstrated by the example of a model society. There are recognized problem parts in the e-learning implementation, a comparison of possible solutions including design courses, which could be implemented. Component part of this work is the questionnaire survey among employees, potential students, to determine their perceptions of e-learning and in particular their requirements and expectations. For the sake of completeness are recognized developments and trends to e-learning step, and which have promising potential. |
Klíčová slova: | Rapid e-learning; LMS; m-learning; e-learning; SCORM; electronic education; AICC; ASP; m-learning |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra personalistiky |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 10. 9. 2008 |
---|---|
Datum podání práce: | 29. 5. 2009 |
Datum obhajoby: | 4. 6. 2009 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/15877/podrobnosti |