Oceňování doménových jmen

Název práce: Oceňování doménových jmen
Autor(ka) práce: Nešpor, Radek
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Střížová, Vlasta
Oponenti práce: Maříková, Pavla
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je návrh metodiky pro oceňování doménových jmen. Doménová jména jsou pro potřeby ocenění rozdělena do tří kategorií podle způsobu generování jejich užitku jako hlavního hodnototvorného faktoru. Pro třídu doménových jmen, jenž je schopna generovat samostatně peněžní toky jsou navrženy dvě výnosové metody -- metoda DCF a metoda tržního porovnání. Doménová jména, která slouží jako marketingový nástroj a tedy jejich užitek se promítá do tržeb za zboží nebo služby jsou uvedena jako třída dvě a pro ocenění jsou vhodné metoda excess earnings a metoda ziskové prémie. Poslední třídou jsou doménová jména jejichž užitek není známý ani zřejmý. Jejich ocenění je možno provést kombinací nákladového a výnosového ocenění formou bodové metody. Modelové příklady ocenění pro každou třídu doménových jmen jsou uvedeny v poslední kapitole.
Klíčová slova: Ocenění metodou ziskové prémie; Ocenění metodou Excess earnings; Ocenění metodou DCF; Doménové jméno; Ocenění metodou tržního srovnání; Ocenění bodovou metodou
Název práce: Domain names valuation
Autor(ka) práce: Nešpor, Radek
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Střížová, Vlasta
Oponenti práce: Maříková, Pavla
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The goal of this graduation thesis is a proposal of domain names valuation methodology. For the purpose of valuation the domain names are divided into three classes based on the manner of generation of their utility which is the main value making factor. For the domain names class which is able to generate cash flow itself there are two income methods proposed -- DCF method and market comparison method. The domain names which serve as a marketing tool and therefore their utility is projected into incomes for products and services, are marked as class two. Their valuation is based on excess earnings method and profit premium method. The last class is the domain names whose utility is not known and neither obvious. Their valuation is made through combination of expanse and income methods in the form of point method. Model examples of valuation for each class of domain names are mentioned in the last chapter.
Klíčová slova: Point method valuation; Market comparison method valuation; Profit premium method valuation; DCF method valuation; Excess earnings method valuation; Domain name

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 9. 2008
Datum podání práce: 15. 5. 2009
Datum obhajoby: 17. 6. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/14213/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: