Španělské kulturní standardy

Název práce: Španělské kulturní standardy
Autor(ka) práce: Broulíková, Věra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Khelerová, Vladimíra
Oponenti práce: Turnerová, Lenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tyto španělsko-české kulturní standardy by mohly sloužit jako užitečná součást interkulturálních tréninků připravovaných pro české manažery a pracovníky, kteří se připravují na pobyt ve Španělsku nebo na jakýkoliv kontakt se Španěly. První část je teoretická a zabývá se zejména vysvětlováním nejrůznějších pojmů, které je třeba pro správné využívání těchto standardů pochopit. Jde zejména o pojmy sociální interakce, komunikace a interkulturální komunikace. V Praktické část rozebírám základní charakteristiky a údaje o zemi, politický a ekonomický systém, obchodní jednání a diplomatický protokol. Jádrem celé práce je však kapitola Česko-španělské kulturní standardy, kde rozebírám základní odlišnosti těchto dvou kultur, které jsem na základě uskutečněných rozhovorů odhalila.
Klíčová slova: Španělsko; kulturní dimenze; kultura; interkulturální komunikace; kulturní standardy
Název práce: Spanish cultural standards
Autor(ka) práce: Broulíková, Věra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Khelerová, Vladimíra
Oponenti práce: Turnerová, Lenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
These Spanish-Czech cultural standards could be useful as a part of intercultural trainings made for Czech managers and workers who want to be prepared for a stay in Spain or any contact with Spanish culture. The theoretical part explains different related terminology necessary for a correct use of the standards. It involves terms like social interaction, communication and intercultural communication. The practical part describes the basic characteristics of the country, political and economical system, business dealings and diplomatic protocol. The core of the thesis is the chapter Czech-Spanish cultural standards which analyzes the main differences of Czech and Spanish cultures elaborated according to the executed interviews.
Klíčová slova: Spain; cultural standards; cultural dimensions; intercultural training; culture

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 11. 2008
Datum podání práce: 31. 12. 2008
Datum obhajoby: 16. 6. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/16595/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: