Strategie malé firmy podnikající v oblasti maloobchodu

Název práce: Strategie malé firmy podnikající v oblasti maloobchodu
Autor(ka) práce: Čiháková, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je představit obchodní strategii malé firmy podnikající v oblasti maloobchodu. Pozornost je nejprve věnována samotnému maloobchodu, jeho definici a také klasifikaci, jež používá Český statistický úřad. Tato problematika je doplněna o porovnání ekonomických ukazatelů velkých a malých firem činných v oblasti maloobchodu v České republice. Práce se dále zabývá strukturou maloobchodních firem a uvádí konkrétní příklady největších společností a aliancí operujících na českém trhu. Další část práce je potom zaměřena na obchodní strategii, jež tyto společnosti a aliance aplikují. Jejich obchodní strategie je následně konfrontována se strategií malé prodejny zapojené pod obchodní značku SPAR, které se věnuje hlavní část této práce. Základní fakta o prodejně a popis její strategie je doplněn o výzkum spokojenosti zákazníků s prodejnou.
Klíčová slova: maloobchodní prodejna; obchodní strategie; maloobchod
Název práce: Business strategy of small enterprise operating in retail trade
Autor(ka) práce: Čiháková, Lenka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main objective of the thesis is to deal with business strategy of a small company operating on retail trade market. First of all, retail trade as such is defined and its classification according to Czech Statistical Office is presented. In addition to this, important economic indicators of big vs. small retail enterprises in Czech Republic are confronted. The thesis also describes retail companies' business structure and lists examples of the biggest retail vendors and alliances on the Czech market. The other part of the thesis is concerned particularly with such companies and alliances, focusing on their business strategy. Finally, in the main part of the thesis, the strategy of big companies and alliances is faced with a strategy of a small retail outlet, which forms part of the international retail chain called SPAR. Basic facts about this retail outlet and description of its business strategy are completed by a research regarding the customers' satisfaction with the outlet.
Klíčová slova: retail trade; retail outlet; business strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 11. 2008
Datum podání práce: 15. 4. 2009
Datum obhajoby: 15. 6. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/16357/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: