Společenská odpovědnost firem

Název práce: Společenská odpovědnost firem
Autor(ka) práce: Cvejnová, Ivana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku společenské odpovědnosti firem. V úvodu je představen koncept CSR, jeho historie, vývoj a současná role v nadnárodním, národním i firemním kontextu. Další část je věnována jednotlivým krokům v procesu implementace principů CSR do strategie a běžné činnosti organizace. Poslední kapitola teoretické části vysvětluje problematiku komunikace v oblasti společenské odpovědnosti.V praktické části je nejprve provedeno porovnání CSR strategie GE Money Bank, a. s. s odpovědnou strategií korporace (General Electric). Výsledkem je souhrn pozitiv, negativ a návrhů na zlepšení v jednotlivých oblastech. Druhá část přestavuje a hodnotí CSR komunikaci tamtéž. Cílem této práce je poukázat na podstatné výhody, které plynou z implementace principů CSR do běžné činnosti organizace a zároveň upozornit na možná rizika a nedostatky konceptu. Tento cíl je naplněn v rámci celé práce; v jednotlivých oblastech teoretické části i v hodnocení jsou shrnuty výhody i možná rizika. Druhým cílem je potvrdit předpoklad, že komunikace je klíčovým nástrojem úspěchu při implementaci a aplikaci řízení pomocí principu CSR. Díky teoretickým poznatkům a především díky hodnocení komunikační strategie v oblasti CSR v GE Money Bank byl tento předpoklad potvrzen.
Klíčová slova: stakeholders; komunikace; společenská odpovědnost firem
Název práce: Corporate social responsibility
Autor(ka) práce: Cvejnová, Ivana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis is focused on important issues in corporate social responsibility (CSR). The first part of the work introduces CSR conception, its history, development and today's role in international, national and business context. Next chapter takes to parts the process of implementation of CSR principles into the business strategy. Last chapter of theoretical part deals with communication in CSR field. Practical part performs confrontation of CSR strategy of GE Money Bank and its corporation (General Electric). There is the list of positives, negatives a recommandation for improvement shown at the end. The second part of practical work introduces and evaluates CSR communication in GE Money Bank. Main purpose of this thesis is to create the list of all important benefits, risks and deficiencies in the CSR concept. The goal is achieved in all parts of the work. summary of benefits and possible risks stays in theoretical basis and also in evaluation. The second effort is to confirm hypothesis that communication is the key tool of success in implementation and aplication CSR principles into business strategy. Theoretical finding and also evaluation of communication CSR strategy in GE Money Bank, a.s helps to validate this statement.
Klíčová slova: stakeholders; communication; corporate social responsibility

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 12. 2008
Datum podání práce: 30. 8. 2009
Datum obhajoby: 9. 9. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/18371/podrobnosti

Soubory ke stažení

Hlavní práce
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: