Čína - obchodní gigant

Název práce: Čína - obchodní gigant
Autor(ka) práce: Kyselová, Karolina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Jiránková, Martina
Oponenti práce: Řehořová, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Čínská lidová republika zaznamenala v posledních desetiletích nevídaný rozkvět, který sebou přináší nejenom pozitiva ale i negativa, která nemají pouze regionální rozměr. Práce se snaží přiblížit společensko-hospodářský rozvoj, kterým země prošla (s důrazem na 50. léta minulého století do konce 20. století) a s tím související reformy a jejich propagátory (Mao Ce-tung a Teng Siao-pcheng); ekonomickou situaci, která v zemi v 21. století panuje a zároveň upozornit na dopady, které s sebou velký ekonomický růst přináší (demografické a enviromentální). Na vliv, jaký Čína na ostatní státy světa má, poukazuje dílo Sary Bongiorniové. Autorka se rozhodla pro roční bojkot čínských výrobků, na němž dokazuje, do jaké míry Čína celosvětové spotřebitele ovlivňuje.
Klíčová slova: otevírání se světu; sociální důsledky; čínské zboží; Čína; obchodní politika
Název práce: China-business giant
Autor(ka) práce: Kyselová, Karolina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Jiránková, Martina
Oponenti práce: Řehořová, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In recent decennary China has noticed unique economic boom that brings not only positives but also the negatives that doesn't have only regional meaning. Thesis is trying to bring nearer the socioeconomic development that country noticed (emphasis on period from 50th years of the last century to the end of the 20th century); reforms (that are with this connected) and their propagators (Mao Ce-tung and Teng Siao-pcheng), economic situation of 21 th century and also to point out the impacts that are caused by the such big economic boom (demographic and environmental). "A Year Without Made in China" by Sara Bongiorni point out the influences that China has. The author decided for boycott of chinese products (for the whole year). By this she proclaims, how much China influences other consumers all over the world.
Klíčová slova: China; social effects; chinese products; trading policy; world opening

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních ekonomických vztahů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 10. 2008
Datum podání práce: 15. 5. 2009
Datum obhajoby: 23. 6. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/15990/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: