FENOMÉN AUTOMOBILISMU -- ROZVOJ MOTORISMU U NÁS OD ROKU 1897 DO SOUČASNOSTI
Název práce: | FENOMÉN AUTOMOBILISMU -- ROZVOJ MOTORISMU U NÁS OD ROKU 1897 DO SOUČASNOSTI |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kovářová, Marcela |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Jakubec, Ivan |
Oponenti práce: | Szobi, Pavel |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | V bakalářské práci se budu zabývat rozvojem automobilismu u nás od přelomu 19. a 20. století do současnosti. Téma zpracuji ze sociálně -- historického hlediska. Na začátku minulého století vlastnili automobil jen ti nejbohatší. Kdežto v současné době se stal automobilismus naprostým fenoménem a v Česku vlastní auto skoro každá rodina. Ve své práci se budu snažit zjistit hlavní faktory, které vedly k tomuto rozvoji. Rozeberu zvyšující se životní úroveň obyvatelstva. Popsáním hustoty železniční sítě, přip. autobusových spojů, bych ráda zodpověděla otázku, zda dokázaly dostatečně zajistit možnost přepravy a cestování pro obyvatelstvo, nebo zda představoval automobil v tomto ohledu nezbytný statek. Budu sledovat rozvoj našich automobilek (Škodovy závody,Tatra Kopřivnice), hlavně se zaměřím na vývoj prodeje na domácím trhu. V závěru práce shrnu hlavní faktory rozvoje automobilismu. Ve své práci se budu opírat o vydané prameny a nejnovější odbornou literaturu. |
Klíčová slova: | tržní nerovnováha; životní úroveň; automobilismus |
Název práce: | The motorism phenomenon - The development of motorism in our country from 1987 to the present |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kovářová, Marcela |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Jakubec, Ivan |
Oponenti práce: | Szobi, Pavel |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | In the present bachelor thesis, I will deal with the development of motorism in our country from the turn of the 19th and 20th century to the present. The issue will be treated from the social-historical point of view. At the beginning of the last century, a car was owned only by the richest class. Nowadays, hovewer, motorism became an absolute phenomenon and almost each family in the Czech Republic own a car. In my work, I will attempt to find out the main factors leading to this development. I will analyse the increasing living standards of the population. I will deal with the increasing density and quality of the road network in our country. Describing the density of the railway network, or bus connection, I would like to answer the question whether they were able to ensure transport and travelling facilities for inhabitants sufficiently, or whether a car represented a necessary possession in this respect. I will follow the development of our car factories (Škoda plants, Tatra Kopřivnice), concentrating on the sales development on the internal market. At the end of this work, I will sum up the main factors of the motorist development. In my work, I will use published sources and the latest specialized literature. |
Klíčová slova: | living standard; market disequilibrium; motorism |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomie a hospodářská správa/Národní hospodářství |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Národohospodářská fakulta |
Katedra: | Katedra hospodářských dějin |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 26. 10. 2008 |
---|---|
Datum podání práce: | 9. 1. 2009 |
Datum obhajoby: | 26. 6. 2009 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/15941/podrobnosti |