Šrotovné a jeho paradoxy
Název práce: | Šrotovné a jeho paradoxy |
---|---|
Autor(ka) práce: | Zíka, Michal |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Šíma, Josef |
Oponenti práce: | Hadrabová, Alena |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá významy a paradoxy šrotovného v automobilovém průmyslu. Automobilový trh zahrnuje nesmírně rozsáhlou legislativu, která má restriktivní efekt na produkci aut, ale šrotovné paradoxně působí opačným směrem. Dále je práce je zaměřena na problematiku šrotovného jako státního zásahu a vliv státních intervencí na tržní cenu, rovnováhu a bohatství lidí. Na bohatství lidí následně navazuje Kuznetsova křivka ve spojitosti s kvalitou životního prostředí. Cílem práce je analyzovat argumenty pro a proti zavedení šrotovného. S tím úzce souvisí výpočet emisí CO2 u nových a starých automobilů, aby bylo možné potvrdit, nebo případně vyvrátit tvrzení o zlepšení životního prostředí prostřednictvím šrotovací prémie. Dále jsou uvedena fakta o vlivu stáří vozového parku na bezpečnost provozu na dopravních komunikacích a možné změny bezpečnosti při přijetí šrotovného. |
Klíčová slova: | šrotovné; bezpečnost; životní prostředí; emise CO2; státní zásahy |
Název práce: | Scrapping bonus and his paradoxes |
---|---|
Autor(ka) práce: | Zíka, Michal |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Šíma, Josef |
Oponenti práce: | Hadrabová, Alena |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The thesis focuses on the meanings and paradoxes of scrapping bonus in automobile industry. The automobile market includes very wide legislative which has a restrictive effect on production cars but the scrappage has inverse consequences. Scrappaing bonus as a state interventions and their impacts on the market price, the market equilibrium and the wealth of people is another aim of this dissertation. This is conected with the Kuznets Curve which descibes the relationship between the quality of the environment and the welth of the people. The main point of the thesis is the analysis of the positive and negative arguments for the implementation of the scrappage. The implementation is related with the calculation of the CO2 emissions of the new cars and the CO2 emissions of the old cars. The results of the calculation should be confirm or refute the posibility, that the scrapping bonus is improving to improve the environment. The thesis contains the facts about the average age fo the car fleet because the scrapagge is often joined with the turnover on road safety. |
Klíčová slova: | environment; scrapping; CO2 emissions; safety; state interventions |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Hospodářská politika a správa/Ekonomika a správa životního prostředí |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Národohospodářská fakulta |
Katedra: | Katedra institucionální ekonomie |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 23. 6. 2009 |
---|---|
Datum podání práce: | 23. 12. 2009 |
Datum obhajoby: | 2. 2. 2010 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/21086/podrobnosti |