Problémy v zobrazování ženských a mužských těl v reklamách s dopady na spotřebitele

Název práce: Problémy v zobrazování ženských a mužských těl v reklamách s dopady na spotřebitele
Autor(ka) práce: Grohová, Kateřina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Kaňáková, Lenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá aktuální podobou reklamního vyobrazení ženy a muže se zaměřením na body image, upozorňuje na problémy, které reklama s sebou přináší v dopadech na spotřebitele, a to především ve vnímání sebe sama, ve vnímání ostatních a v požadavcích a nárocích kladených na sebe sama. Teoretická část uvádí legislativu, která se týká reklamní problematiky, přibližuje činnost Rady pro reklamu, shrnuje poznatky psychologie, které souvisí s vnímáním reklamy, vysvětluje ovlivnitelnost člověka reklamou a popisuje psychologické prvky, kterých marketéři pro propagaci využívají. Nastiňuje problematiku gender tématu a způsoby jeho využívání v reklamě. Praktická část se ve své první části zaměřuje na konkrétní ukázky problémových vyobrazování ženy a muže reklamou a ve své druhé části prezentuje analýzu výsledků dotazníku "Body image v reklamě a jeho dopady na spotřebitele".
Klíčová slova: gender; reklama; body image
Název práce: Body Image of Women and Men in Advertising and its Impact upon Consumers
Autor(ka) práce: Grohová, Kateřina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Kaňáková, Lenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This work deals with the current form of advertisement portrayal of women and men, focusing on body image; notes the difficulties that ads bring in the impact on consumers, particularly in self-image perception and other requirements and the claims made to be even better. The theoretical part presents the legislation related to advertising issues, introduces the activities of the initiative "Rada pro reklamu", , summarizes psychological findings related to perceptions of advertising, explaining the vulnerability of man impressed with advertising; and describes the psychological elements that marketers use to promotion. Outlines gender issues and ways of its use in advertising. The practical part in the first part focuses on specific examples of problem portrayal women and men in advertising. The second part presents the analysis results of a questionnaire "Body image in advertising and its impact on consumers."
Klíčová slova: advertising; body image; gender

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 3. 2009
Datum podání práce: 30. 11. 2009
Datum obhajoby: 21. 1. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/19587/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: