Marketingová strategie společnosti IBM

Název práce: Marketingová strategie společnosti IBM
Autor(ka) práce: Raková, Lenka
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce bylo zmapování marketingové strategie společnosti IBM a na základě vlastních analýz navrhnutí optimalizace této strategie. Práce byla rozdělena do tří částí, na část teoretickou, praktickou a analytickou. V teoretické části jsou shrnuty čtyři hlavní marketingové strategie rozdělené podle nástrojů marketingového mixu spolu s nutnými předpoklady jejich formulace. Závěr této části je věnován problematice vyhodnocování marketingové strategie. Praktická část byla rozdělena do dvou oddílů. V prvním oddíle se věnuji obecným předpokladům formulace současné marketingové strategie společnosti IBM. V rámci této části analyzuji historický vývoj společnosti od jejího založení až do současnosti. Poté se krátce zmiňuji o misi, vizi, hodnotách a cílech společnosti. V závěru této části nastiňuji současnou firemní strategii IBM. Po vyhodnocení všech předpokladů marketingové strategie IBM shrnuji současnou produktovou, distribuční, cenovou a komunikační strategii. Závěrečná část je věnována podrobné analýze současného postavení firmy IBM na IT trhu pomocí mikro a makro ekonomických analýz. Na základě výsledků těchto analýz navrhuji budoucí možnou strategii této společnosti.
Klíčová slova: marketing; IBM; marketingová strategie
Název práce: Marketing strategy of IBM
Autor(ka) práce: Raková, Lenka
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main aim of the bachelor thesis was evaluation of IBM marketing strategy and proposal of possible changes of this existing strategy based on several marketing analyses. This thesis was devided into 3 parts: theoretical, practical and analytical.
Klíčová slova: marketing strategy; IBM; marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 10. 2009
Datum podání práce: 31. 5. 2010
Datum obhajoby: 15. 6. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/22540/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: