Základy formátu X3D
Název práce: | Základy formátu X3D |
---|---|
Autor(ka) práce: | Praus, Ondřej |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Šedivá, Zuzana |
Oponenti práce: | Buchalcevová, Alena |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Cílem práce je vytvoření uživatelské příručky, popisující formát X3D a jeho rostoucí potenciál na poli informačních technologií. X3D umožňuje tvorbu 3D scén, které lze prezentovat na internetu, nebo je integrovat do aplikací. Práce je rozdělena do několika tematických celků, týkajících se tvorby scény, jejího zobrazení a přidání funkcionality. Nejprve jsou představeny nástroje pro zobrazení a editaci scén. Poté se práce zaměřuje na popis tvorby jednoduché scény. Pokryta jsou témata týkající se vytvoření modelu, který je následně obarven, otexturován a nakonec nasvícen. Zmíněny jsou též vybrané možnosti zobrazení scény. Nakonec jsou popsány způsoby, jak X3D scénám přidat funkcionalitu, v závislosti na způsobu jejich zobrazení. Teoretický výklad často doprovází názorné příklady zdrojového kódu a jejich výsledné rendery. |
Klíčová slova: | 3D scéna; zobrazení; model; X3D |
Název práce: | Basics of X3D |
---|---|
Autor(ka) práce: | Praus, Ondřej |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Šedivá, Zuzana |
Oponenti práce: | Buchalcevová, Alena |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The goal of this thesis is to create a user manual, describing the format of X3D and its growing potential in the field of information technologies. X3D allows creation of 3D scenes that can be presented on the Internet, or be integrated into applications. The thesis is divided into several thematic units covering creation of scene, its lighting, viewing and adding functionality. First of all tools for viewing and editing of scenes are introduced. The thesis then focuses on creating a simple scene. Topics related to creation of a model, its coloring, texturing and lighting are covered. Several options regarding viewing of a scene are also mentioned. Finally, possible approaches regarding functionality implementation into X3D scenes are described. Theory is often accompanied by illustrative examples of source code along with the resulting renderings. |
Klíčová slova: | viewing; model; X3D; 3D scene |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačních technologií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 23. 11. 2009 |
---|---|
Datum podání práce: | 15. 12. 2010 |
Datum obhajoby: | 20. 1. 2011 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/23059/podrobnosti |