Cílem této práce bylo vytvořit marketingovou analýzu a návrh marketingové strategie Českobratrské církve evangelické. Základ analýzy tvoří popis situace ohledně využívání služeb církví a náboženských společností v České republice a marketingově pojatá charakteristika nejvýznamnějších českých křesťanských církví včetně Českobratrské církve evangelické. Pro lepší pochopení toho, jak jsou náboženství, křesťanství a křesťanské církve vnímány, jsem provedla průzkum mezi mladými lidmi zaměřený právě n... zobrazit celý abstraktCílem této práce bylo vytvořit marketingovou analýzu a návrh marketingové strategie Českobratrské církve evangelické. Základ analýzy tvoří popis situace ohledně využívání služeb církví a náboženských společností v České republice a marketingově pojatá charakteristika nejvýznamnějších českých křesťanských církví včetně Českobratrské církve evangelické. Pro lepší pochopení toho, jak jsou náboženství, křesťanství a křesťanské církve vnímány, jsem provedla průzkum mezi mladými lidmi zaměřený právě na vnímání církví a náboženství. Klíčovými zjištěními, z nichž také vychází navržená strategie je několik: (1) O svém náboženském přesvědčení se lidé rozhodují v mladém věku -- nejpozději kolem 25. roku života. (2) Mladí lidé v České republice jsou otázkám náboženství a nadpřirozena otevření a nevadilo by jim účastnit se akcí pořádaných církví. (3) Vnímání církví pak je lepší u té skupiny mladých, kteří o nich mají lepší povědomí. (4) Českobratrská církev evangelická nemá výrazný image a je velmi zaměnitelná s ostatními křesťanskými církvemi. |